האמנית הכפר סבאית עפרה אשכנזי בתערוכת יחיד

תערוכת יחיד לאמנית עפרה אשכנזי

פתיחה חגיגית : יום שבת ה-12.3.2022 בשעה 19:30

בגלריית:Gallery Art & About

רחוב צבי הנחל 7, אזור תעשייה עמק חפר. אוצרת: אושרי כהן נדר

 

באחד ממאמריו בעיתון אמריקאי נחשב כתב יצחק בשביס זינגר: “אני לא ממציא דמויות כי היושב במרומים כבר המציא מיליונים”

כך הן הדמויות שמציירת האמנית  עפרה אשכנזי.

כל אחת ואחת מהן מייצגת דמות, סיפור, אישיות. הקונטקסט הוא תנ”כי אך יכול להיות גם אוניברסאלי.

תערוכת היחיד של עפרה  מציעה חיבור חיפוש ומבט אל סיפורי המקרא בתוך חיים אפיקורסיים דרך מבטה הנשי.

התערוכה פורטת לרגעים את המבט השלם הגדול, של ספר־הספרים אשר הפחיד את האמנית, תוך הגילוי כי ככל שהיא מעמיקה בחקירתה, היא מגרדת את פני השטח בלבד. התערוכה היא תוצר של למידה כי נכון לאמנית לבטא את תחושותיה בהענקת פירושים משלה לסיפורים; פרספקטיבה אחרת מן המוכר.

מראשית אחרית” היא מדרש-תמונה. התבוננות מן הפנימה חוצה. התבוננות בטקסט התנ”כי דרך עולמה הפנימי וגיוס כל עולמות הידע, הדמיון והיצר שלה.  במובן זה הציור והמלל הנם קול פנימי תת־הכרתי, בתוך כך גם הצבעים, המרקם והצורה הם חלק מאותו ‘נוף פנימי’ בלתי תלוי. אין בכוונת התערוכה להציע פירוש מזרם זה או אחר אלא ליצור חיבור לזמן, למקום ולרגש עכשווי. תרגום החוויה לטקסט ולציור ולאחדם לכדי אמירה דיאלוגית, מטאפורית, המתלכדת עם הפרשנות המשוחררת של הצופה.

על האמנית:

עפרה אשכנזי, אם ואמנית, מתגוררת בכפר-סבא. מתרפקת על הים, על אמנות ומוסיקה. מעמיקה את שרשיה לצד שלושת ילדיה ונכדיה, צומחת עמם ומהם.

עפרה יצאה למסע שלה לפני כעשור, בסמוך לצומת גדול ומשמעותי בחייה האישיים שכלל בתוכו מחלה ממארת שהתגלתה פעמיים וגם גירושים. מהמקום הזה צמחה הארה… צמח שינוי אישי.

פעולת הציור עבורה היא ציורתרפייה והכתיבה היא כתיבתרפייה. היצירה מלווה ותומכת בה במסע הזה. מסע של צבע, צורה, של מילים, של אהבה, של אנשים נפלאים שפגשה בדרך, ושל אישה אחת שנולדה מחדש.

כמי ששתקה שנים רבות, תערוכה זו היא גילוי כוחה של המילה, כוחן של מילותיה והיכולת להביע דרכן את שמתחולל בתוך הנפש פנימה, את האומץ להגשים ולעשות שינוי, לפרוח ולפרוץ בידיעה שהכל בתוכנו. שצריכה היא רק להאמין.

שעות ביקור בתערוכה :

יום א’-ה’ 10:00-17:00

שישי שבת 10:00-14:00

ליצירת קשר לגבי עבודותיה של עפרה אשכנזי באתר הגלריה:

https://www.art-and-about-gallery.co 

תגובות