מועצת הנשים בכפר סבא, בראשות עדי לוי סקופ, מציגה: אירועי יום הנשים הבינ”ל בעיר

מאת: אירית מרק

במסגרת יום האשה הבינ”ל שמתקיים כל שנה בכל העולם ב-8 למרץ, תקיים השנה מועצת הנשים העירונית בראשות חברת המועצה עדי לוי סקופ את יום האשה הבינ”ל לראשונה תחת השם “יום הנשים הבינ”ל”, שיתקיים בכפר סבא בשיתוף פעולה רחב היקף של מועצת נשים, היכל התרבות והחברה לתרבות הפנאי, אגף חברה וקהילה והרשות העירונית למלחמה באלימות, סמים ואלכוהול.

עיריית כפר סבא תקיים את האירוע המרכזי של יום הנשים הבינ”ל לראשונה אי פעם, בהיכל התרבות בבית ספיר. באירוע שיתקיים ביום שני, ה-14 למרץ צפוי הפנינג עירוני חגיגי ענק במעמד שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה אורית פרקש הכהן, ראש העיר רפי סער ויו”ר מועצת הנשים עדי לוי סקופ. ההתכנסות תחל בשעה 19:45, ותכלול מינגלינג, כיבוד קל, דוכנים והנאה ממופע הסטנד-אפ של הקומיקאית ליטל שוורץ. מכירת כרטיסים מסובסדים נגישה באתר היכל התרבות ובאתר העירייה.

נוסף על כך, בעיר יתקיימו על רקע יום הנשים הבינ”ל, עוד כמה אירועים ייחודיים בנושא קידום נשים, המיועדים לנשים, נערות, ילדות ולציבור התושבים כולו:

ביום רביעי, ה- 2 למרץ, יוצג במרכז הצעירים (מעל חצר השוק) סרטה של קורין קיציס “אמא שלי ואני”, הסרט יוקרן החל מהשעה 20:30, השתתפות מותנית ברישום דרך אתר העירייה.

ביום חמישי, ה- 3 למרץ, תתקיים בהיכל התרבות הצגה של תיאטרון גשר “1000 שמשות זוהרות”, שידורה יחל בשעה 20:30. רכישת כרטיסים ולצפייה במועדים נוספים דרך אתר היכל התרבות או בטלפון 6775*.

ביום שני, ה- 7 למרץ, החל מהשעה 11:30 יוקרן באודיטוריום ספיר הסרט “סיפורים מהמספרה”, סרטם של אמיר גבע וברוריה פסטרנק על סיפורה מעורר ההשראה של ורה צ’רניך.

בהמשך אותו היום, יום שני, ה- 7 למרץ, יוצג באודיטוריום ספיר החל מהשעה 19:00 סיפור חייה של אורנה בנאי. הרישום דרך היכל התרבות או בטלפון 6775*

ביום רביעי, ה-9 למרץ, תיפתח בבית האמנים שברחוב גלר 4, תערוכת “רוח החומר”, לזכר ציפי בירן ז”ל יו”ר עמותת אמן בעירו.

ביום חמישי, ה-10 למרץ, יופעל החל מהשעה 16:00, במרכז הנוער העירוני, ברחוב אלעזר 3, מיזם התנדבותי בהובלת נמ”ש (נערות מובילות שינוי בכפר סבא) בשם כולנו גורג’ס; במסגרתו תיערך התרמה עבור נערות במצבי סיכון ולנשים נפגעות אלימות שנמצאות במקלטים. נמ”ש מזמינות את הציבור לתרום מוצרי טיפוח שלא נעשה בהם שימוש, סגורים, בתוקף ושאריזתם תקינה לנקודות האיסוף בתיכוני בעיר ומשרדי העירייה ולהתנדב ביום האריזה.

ביום ראשון, ה-20 למרץ, יתקיים סיור עגלות של הבית לנשים בחופשת לידה בשיתוף מוזיאון כפר סבא.

ביום שלישי ה-22 למרץ יתקיים מפגש של קהילת הדירקטוריות בהשתתפות יו”ר מועצת נשים, מובילת הקהילה חלי פרידמן ואל”מ רונית לב.

ביום רביעי, ה- 23 למרץ,  תארח החממה לשכירות ומנהלות של מועצת הנשים את עדי מור בירן, מנהלת בכירה מתעשיית ההייטק עם ניסיון של כ-20 שנה בתחום, פעילה ומובילה בתחום הא.נשים עם מוגבלויות ומנהלת את מרחב החדשנות של מייקרוסופט – ישראל, שתעניק למאזינות כלים פרקטיים להעברת פרזנטציה מנצחת וכלים לדיבור על במה בצורה אפקטיבית וכובשת.

ראש עיריית כפר סבא, רפי סער: “אני מברך את כל הנשים לכבוד חג הנשים הבינ”ל! אצלנו בכפר סבא ובעירייה בפרט כל יום היא חגיגה נשית. עיריית כפר סבא חרטה על דגלה את קידום השוויון המגדרי בכל התחומים ואת קידומן של הנשים בישראל. אנו פועלים תוך קידום שוויון מגדרי מלא בכפר סבא וכך נמשיך לעשות – למען הבנות שלנו, התלמידות שלנו ומנהיגות המחר”.

חברת מועצת העיר, יו”ר מועצת הנשים ומחזיקת תיק התרבות, עו”ד עדי לוי-סקופ: “יום הנשים הבינ”ל הוא יום היסטורי הבא להעלות על נס את מאבקן של הנשים ומטרתנו ליצור חברה שוויונית, מכילה ומשוחררת מסטראוטיפים והבניות חברתיות המאפשרת ביטוי מלא בהתאם לכישורים, יכולות ורצונות. השנה נציין את יום הנשים בכפר סבא באירוע ענק ובמגוון אירועים לאורך כל החודש וזאת בשיתוף פעולה רחב היקף של מועצת נשים, היכל התרבות והחברה לתרבות הפנאי, אגף חברה וקהילה והרשות העירונית למלחמה באלימות, סמים ואלכוהול. אני מבקשת להודות לכל השותפים/ות לדרך ולחזון ולמובילות מועצת נשים הפועלות כל השנה בהתנדבות למען נשות העיר”.

בין ההישגים למען נשים שקידמה העירייה באמצעות מועצת נשים במהלך שלש השנים האחרונות, ניתן למנות הקמת 5 קהילות חדשות ובהן קורס דירקטוריות וקהילת הדירקטוריות, פיתוח והובלת תוכנית עירונית רב שנתית לחינוך רגיש מגדר מגיל לידה, פיתוח מדד המגדר העירוני הראשון מסוגו בארץ, קידום שוויון מגדרי במרחב הציבורי- קידום הנצחת נשים במרחב הציבורי. כפר סבא היתה הרשות הראשונה שיזמה והובילה את החתימה על אמנת “תרבות שוויונית” אמנת השוויון המגדרי בתרבות ופועלת לפיה, לראשונה בתולדות העיר ניתן מענק תמיכה, לעמותה המקדמת את תחום מעמד האישה והשוויון המגדרי, כפר סבא חתמה על אמנת “רשות שווה” בשיתוף עמותת כ”ן. הושקו תכניות “מאיצות” לקידום נשות קריירה ותכנית “מתחילות יחד מחדש” לקהילת המנהלות, מיזם לעידוד גיוס נשים לכוחות הבטחון, פעולות ואירועים עירוניים לקידום מודעות ומניעת אלימות מגדרית, גילוי מוקדם של סרטן השד ועוד.

ייתכנו שינויים במועדים, מומלץ להתעדכן באתר העירייה או במוקד העירוני.

תגובות