במסגרת יום הנשים הבינ”ל יפעילו תלמידות התיכונים נמ”ש מיזם גורג’ס למען נשים במצבי אלימות ונערות בסיכון
בתמונה (קרדיט צילום דוברות): מימין עו”ס פז ארבל, מדריכת נמ”ש ומשמאל מעין אביטל, אקטיביסטית בנמ”ש.

במסגרת אירועי יום הנשים שיצוין השנה לראשונה בכפר סבא, ביוזמתה של יו”ר מועצת הנשים חברת המועצה עדי לוי סקופ תחת שם רבים, יתקיים בעיר מיזם התנדבותי ייחודי מקסים בהובלת נמ”ש (נערות מובילות שינוי בכפר סבא) שזכה לשם כולנו גורג’ס; במסגרתו תיערך התרמה של מוצרי קוסמטיקה וטיפוח עבור נערות במצבי סיכון ולנשים נפגעות אלימות שנמצאות במקלטים.

המיזם העירוני זכה לעידוד ותמיכה אדירה ממגוון גורמים עירוניים והינו בשיתוף עם מועצת נשים, יועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה, תוכנית המנטורינג באונ’ ת”א, המחלקה לחינוך על יסודי באגף החינוך, החברה הסוכנותית ע”ש שושנה ופנחס ספיר, הרשות העירונית למאבק באלימות סמים ואלכוהול, אגף קהילה וחברה, מחלקת נוער ומנהיגות, אגף קיימות וחדשנות, מנחת נמ”ש, מחלקת רכב והדוברות העירונית.

קהילת המנהיגות “נערות מובילות שינוי”, פועלת מעל עשור במטרה לעודד אקטיביזם בתחום קידום השוויון המגדרי. הקבוצות מורכבות מנערות תיכון ומתנהלות בחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי אחה”צ מונחות ע”י עו”ס פז ארבל, המתמקדת בלמידה חווייתית של תכנים בנושאי מגדר לצד עשייה בתחום.

בשנים מורכבות אלו, לצד משבר הקורונה העולמי, ובעיקר נוכח העובדה כי נשים הן הנפגעות העיקריות ממנו, פתחה הקהילה את שעריה למחזור נוסף של נערות מכלל מוסדות התיכוניים בעיר, שקיימו מפגש אחת לשבוע ומכוונות לפעילויות שיא לאורך השנה. במהלך המפגשים הנערות לומדות, משוחחות, יוזמות ומובילות שינוי בתחום השוויון המגדרי.

את המוצרים ניתן לתרום עד ל- 7 למרץ, בנקודות האיסוף: חטיבות הביניים, תיכונים, בית מועצת נשים ברחוב המייסדים 31, מרכז הנוער העירוני ברחוב דוד אלעזר 3, מרכז הצעירים בכפר סבא ברחוב גיבורי ישראל 4 – מתחם חצר השוק בקומה 2 ובמשרדי החינוך בעירייה.

נמ”ש מזמינות את הציבור לתרום מוצרי טיפוח שלא נעשה בהם שימוש, סגורים, בתוקף ושאריזתם תקינה לנקודות האיסוף בתיכוני בעיר ומשרדי העירייה ולהתנדב ביום האריזה. על המוצרים שיתרמו צריכים להיות סגורים, בתוקף, שאריזתם תקינה ושרשימת הרכיבים של המוצר כתובים עליו (שכן יש רגישויות ואלרגיות).

האוכלוסייה אשר תקבל את המוצרים, שיארזו באריזות בשימוש חוזר שיוצרו במיוחד עבורן, הן נשים בסיכון ממעגל הזנות או מערכות יחסים אלימות. מנשים אלו נלקחה השליטה על גופן ובאמצעות המארזים נוכל להעניק להן את יכולת השליטה והבחירה על גופן.

ביום חמישי, ה-10 למרץ, החל מהשעה 16:00, יוכל הציבור להגיע ולהתנדב ביום האריזה, בתיאום מראש.

יו”ר מועצת הנשים עדי לוי סקופ: “אנחנו נרגשות להשיק את מיזם גורג’ס בכפר סבא בשיתוף פעולה עירוני רחב היקף ומעורר גאווה. כפר סבא היא העיר הראשונה שתציין השנה את יום הנשים הבינ”ל ואין מתאים ממיזם זה כדי להביע סולידריות חברתית, הזדהות ושותפות עם מאבק הנשים הנפגעות במקלטים. אני מבקשת להודות מקרב לב לכל המובילות והשותפות/ים למיזם וקוראת לכך תושבי/ות העיר הגיעו ותרמו ציוד לנשים- כולנו גורג’ס”.

עו”ס פז ארבל, מנחת קבוצות המנהיגות נמ”ש: “תדמיינו שאתן קמות בבוקר ונאסר עליכן למרוח קרם גוף ולהתיז בושם, אין לכן את הכסף לקנות את המוצרים האלה, תדמיינו נערה שקיבלה ווסת חודשית ונמנעת מלכת לבית ספר כי אין לה כסף לקנות מוצרי הגיינה בסיסית, עכשיו תחזרו למציאות ובואו נשנה אותה”.

נטע זקש, תלמידת תיכון גלילי במגמת משפטים, אקטיביטית בקבוצת המנהיגות נמ”ש: “אני רוצה שהפרויקט הזה יגיע לכולן וכולם: גברים, נשים, נערות, נערים ילדות וילדים בעיר שלי, כי לדעתי אין מספיק מודעות לאלימות כלפי נשים ובמשפחה. אנחנו תופסות את טיפוח הגוף ושימוש במוצרי הגיינה כמובנים מאליהם ולנשים ולנערות האלו זה בכלל לא אופציה. תדעי שאנחנו מאחוריך, לא שוכחות אותך”.

טלי רונה, יועצת רה”ע לקידום מעמד האישה: “אחריות חשובה עבורנו לעסוק במיזם הזה. עוטפות את המנהיגות של המחר, נערות העיר תעסוקנה בהסברה ,אקטיביזם והתרמה של מוצרים למען נערות ונשים נפגעות אלימות ובסיכון, חשוב לנו לייצר נראות לנשים והנערות במיוחד עכשיו לקראת יום הנשים הבין-לאומי כי הן הסיבה לכל העשייה שלנו כל השנה. כולנו גורג’ס, תצטרפו.”

בתמונה (קרדיט צילום דוברות): מימין עו”ס פז ארבל, מדריכת נמ”ש ומשמאל מעין אביטל, אקטיביסטית בנמ”ש.

תגובות