האב, הבת והתואר במשפטים

סגן ראש העיר אורן כהן מסיים בעוד שנה את לימודי התואר השני במשפטים ומי לומדת אתו בכיתה ? – הבת עדן כהן שלם.

מי שמכיר ויודע, הרי שסגן ראש העיר אורן כהן, הוא פעיל רבות במסגרת העשייה העירונית בכלל והנהלת העיר בפרט. הוא מחזיק תיקי הספורט, הקליטה והעליה, החינוך הציוני וממשל ורגולציה.

כמו כן הוא יו”ר של הועדות העירוניות – מכרזים, בטחון, תיירות, קליטה ועליה, עסקים קטנים ובינוניים וכן חבר בוועדת הכספים ובאסיפת המורשים של מפעל המים. בכל תפקידיו הוא דומיננטי ופעיל, אבל זה לא מפריע לו להיות גם סטודנט מן המניין במכללת שערי מדע ומשפט לתואר שני במשפטים ללא משפטנים (את התואר הראשון שלו עשה בהתמחות בכלכלה וניהול).

מה שעוד יותר מעניין בסיפור הזה, זה שאחת הסטודנטיות בכתה היא לא אחרת מאשר בתו עדן. עדן שסיימה תואר בניהול משאבי אנוש, משמשת כרכזת משאבי אנוש בחברת “עמל ומעבר”.

השניים לומדים יחד כבר כחצי שנה והם “בדרך הנכונה” כהגדרתם.

איך אתה מספיק לשלב פעילותך הציבורית כסגן ראש העיר, עם לימודים תובעניים ?

כהן: אני מתחיל את היום מאד מוקדם בבוקר. יותר נכון לפנות בוקר. השעון מצלצל כבר בשעה 4:30 בבוקר. כשהכל שקט בחוץ, אני מתחיל לקרא ולסכם את החומר. אני משתדל להיות במשרד לפני השעה 08:00 ומסיים את היום אחרי כל הדיונים, אירועים עירוניים ואחרים בשעות הלילה. התרגלתי לישון מעט יחסית – ארבע או חמש שעות ואני מסודר….

איך קרה שנרשמתם, אתה ועדן, ללימודים ביחד ?

כהן: לי היה חשוב שהלימודים לא יפריעו לעבודתי כסגן ראש העיר. הם מתקיימים רק בסופי שבוע ובאמצעות הרבה שיעורי זום. מכללת שערי מדע ומשפט שאליה נרשמתי, הציעה מסגרת לימודית שמתאימה לצרכים שלי. דיברנו על כך בארוחה המשפחתית ביום שישי ואז בעלה של עדן, דור, עודד גם אותה להירשם והשאר היסטוריה.

למה דווקא משפטים ?

כהן: כסגן ראש העיר וכמחזיק תיקים ויו”ר ועדות, אני נדרש לא אחת להחלטות בעלות היבטים משפטיים מורכבים. ראיתי לי כחובה ולא רק זכות, להתעמק בפרשנות המשפטית שניתנת לי. חשוב שאוכל לאתגר גם את עמיתיי וגם את הצוות המשפטי, מתוך הבנה עמוקה של הנושא. לאור זאת בחרתי את המסלול של משפטים. ביתי עדן חשבה שזה יהיה מקסים אם נלמד יחד והמסלול מתאים לה כמנהלת בתחום משאבי האנוש.

ואיך אתם מסתדרים ? יש תחרות ?

כהן: (צוחק) אני מאד מפרגן לעדן, שבגיל צעיר היא עומדת לסיים תואר שני. הממוצע שלי הוא מעל 90 והיא עולה עליי. אנחנו לומדים יחדיו למבחנים וזה מוכיח את עצמו.

שאלנו את סמנכ”ל המכללה אמיר כהנא (שגם הוא תושב כפר סבא) האם זהו מקרה ראשון של לימודים בני אותה משפחה והוא ענה שלא. זה קורה מדי פעם ואנחנו מאד מפרגנים לעניין. “במקרה, אני בעצמי גם סטודנט בכתה שלהם ואני נהנה לראות אותם כשותפים פעילים בכתה. כל הכבוד להם !”

אז כל מה שנשאר זה לאחל לאורן ועדן הצלחה. 

תגובות