עיריית כפר סבא וכנסת ישראל משיקים תכנית חדשה לבני הנוער

הבוקר (יום א) התארחו במוסדות הלימוד בכפר סבא מנכ”ל הכנסת גיל סגל ומנהל מרכז המבקרים ד״ר משה פוקסמן- שעל, לצד מדריכי מרכז המבקרים של הכנסת ומשמר הכנסת. מטרת סיור “מתחברים לכנסת”, שנערך ביוזמתו סגן ומ”מ ראש העיר, אורן כהן, ובשיתוף אגף החינוך ומנהלת אגף החינוך בעירייה אסנת חכמון, היא לתווך בין פעילות הכנסת ועבודתה לבין התלמידים במטרה לקדם אזרחות מעורבת ואכפתית.

לאורך היום ביקרו נציגי מרכז המבקרים ומשמר הכנסת ב

קרדיט תמונות : נועם מושקוביץ\ דוברות הכנסת

ביה”ס היסודי דבורה עומר, בגן ילדים מנגו ובחטיבת הביניים אילן רמון, שם הצטרפו לסיור ראש עיריית כפר סבא רפי סער וסגנו חבר המועצה דני הרוש.

פעילות נציגות הכנסת לאורך היום כללה השתתפות בפעילויות לימודיות -חווייתיות, כגון משחקי הצבעה בכיתות הלימוד, הדמיית החקיקה בכנסת ודיונים בוועדות. בנוסף, התקיימה לראשונה פעילות עם יחידת הכלבנים של משמר הכנסת.

״ברוכים הבאים לעיר הכי טובה בישראל” בירך ראש העיר רפי סער את נציגי הכנסת, “אנו מתרגשים לארח היום במערכת החינוך המצוינת שלנו את מנכ”ל הכנסת ופמלייתו. עצם הגעת מנכ”ל הכנסת לעיר, האיש שמנהל את כל המערכת הפרלמנטרית המורכבת שמעסיקה מנגנוני כח אדם ואבטחה גדולים, מראה עד כמה הכנסת נגישה היום לציבור. על רקע מה שמתרחש היום העולם, מאד חשוב לנו בכפר סבא שהדמוקרטיה הישראלית תהא חזקה, שהתקשורת הישראלית תהיה ביקורתית ושהמדינה שלנו תתנהל בשקיפות מרבית תמיד”.

סגן ראש העיר אורן כהן, מחזיק תיק ממשל ורגולציה בעירייה, שיזם את סיור “מתחברים לכנסת” במוסדות העירוניים בעיר: ״אין עוררין על כך שמעורבות אזרחית אמתית מתחילה כבר מהילדות. לאחר שנתיים שהכנסת לא ערכה סיורים בכנסת ולא יצאה אל הציבור, הצלחנו להביא לכפר סבא סיור לימודי כה משמעותי. אני מברך על כך וסמוך כי תלמידי כפר סבא יגדלו להיות נוער מעורב ולאחר מכן אזרחים אכפתיים מהמעלה הראשונה״.

קרדיט תמונות : נועם מושקוביץ\ דוברות הכנסת

מנכ״ל הכנסת גיל סגל: ״אחרי שנתיים של קורונה אני שמח שאנו מחדשים את פרויקט ״מתחברים לכנסת״ שמביא את פעילות הכנסת וערכיה לבתי ספר ברחבי הארץ. אזרח מעורב, מעורה ומיודע הוא אזרח טוב יותר וככל שנחדד גישה זו מגיל צעיר מדינת ישראל כדמוקרטיה תצא נשכרת מכך גם בעתיד”.

ד״ר משה פוקסמן שעל מנהל מרכז המבקרים ציין כי דמוקרטיה היא כמו צדק: ״לא מספיק רק לעשות אותה אלא חשוב גם להראות אותה וללמוד אותה״.

תגובות