תערוכה חדשה בשם “למה אני לא מציירת ירקות” תוצג בגלריה עירונית כפר סבא

ביום שלישי ה-15 במרץ 2020 בשעה 19:30 תיפתח בגלריה עירונית כפר סבא תערוכה קבוצתית חדשה בשם “למה אני לא מציירת ירקות“, באוצרותה של הגר רבן.
התערוכה תהיה פתוחה בימים א’-ה’, 21:00-09:00.

במסגרת תערוכה זו, ולראשונה מזה זמן רב – יתקיים בגלריה אירוע השקת קטלוג ושיח גלריה ביום שבת, ה- 9 לאפריל בשעה 11:00. השיח בהשתתפות האוצרת והאמנים המציגים: ציקי אייזנברג, מארק יאשאייב, מיכל ליברמן, חנה אנושיק מנהיימר ופסי קומר. התערוכה תוצג למשך כחודשיים ותינעל ביום רביעי, ה- 11 למאי, 2022.

על התערוכה: במסגרת תולדות האמנות המערבית, נחשבו מדיום הציור והצילום במשך זמן רב לכלי המתעד את המציאות הקיימת. ציור של מרחבים, אנשים ואובייקטים במסגרת הז’אנרים המוכרים כ”טבע דומם”, “דיוקן” או “נוף” היה אופן התיעוד המוכר והידוע ביותר, אשר מעמדו התערער רק עם המצאתו של הצילום – אשר גם הוא בתורו זכה להיות מזוהה עם מושגי האמת, הקיום וההוכחה.

4. מארק יאשאייב, המלאך, 2022, הדפסת דיו על נייר ארכיבי, 100X120 ס”מ, ומיצב תלוי-מקום, מדיה מעורבת, מידות משתנות.

בתערוכה “למה אני לא מציירת ירקות” משתתפים אמנים אשר עושים את ההפך הגמור מכך: תוך התרחקות מתפקידם הראשוני והמוכר כל-כך של הציור והצילום, אמנים אלו אינם מתעדים את העולם כמות שהוא, אלא בוחרים באלמנטים חדשים בתוך המציאות – אלמנטים אותם הם מייצרים בעצמם, כגון כלי קרמיקה, פסלים גיאומטריים, אביזרי פרפורמנס ומיצבים צילומיים. הציורים והצילומים המוצגים בתערוכה מפגישים את קהל הצופים עם תהליך פנימי, מעגלי כמעט, שבו האמנים מייצרים בתלת-ממד את העולם אותו הם מבקשים לתעד לאחר מכן בפורמט דו-ממדי, לעתים תוך מעבר הלוך ושוב בין שני הקצוות.

תגובות