בבית האמנים בכפר סבא תיפתח תערוכת פסלים לזכרה של ציפי בירן

‘נשמת החומר’ זהו שמה של תערוכת פיסול יוצאת דופן שעומדת להיפתח ב- 9 במרץ בבית האמנים בכפר סבא. התערוכה כוללת מבחר של פסלים מעשה ידיה של הפסלת והאמנית ציפי בירן, ועבודות אודותיה להן שמשה השראה, שהלכה לעולמה לפני כשנה לאחר מחלה קשה, והיא רק בת 63.

לחצו כאן לעוד ידיעות על כפר סבא

מותה של ציפי הבלונדית והנמרצת פער חלל בליבם של חברי קבוצת ‘אמן בעירו’ שציפי הייתה עמוד התווך שלו וניהלה אותו במשך כשמונה שנים. את דרך הניהול שלה אפיינו נחרצות ומסירות. היא הקדישה את מרבית זמנה ומרצה לקבוצה, כדי לקדם אותה ברמה האמנותית, לדחוף לתערוכות קבוצתיות, וגם ליצור קשרים בין הקבוצה לקהילת כפר סבא. כל זה בשיתוף מלא וחברי עם ועד הקבוצה.

“ציפי הייתה אישה חמה וחברותית,” אומרת בת שבע האס, מהחברות הוותיקות של ועד הקבוצה,  “היא אהבה לעזור ולתמוך במקום שצריך, והייתה חדורת מטרה כשזאת נמצאה לפניה.”

היא הייתה פסלת מחוננת, שעבדה באבן ובעץ, בחמר, זכוכית ועוד. פסליה הפיגורטיביים עסקו מרביתם בנשיות והצטיינו בקו זורם ומעוגל, בתנועתיות ובעומק. “אמנות הפיסול מהווה עבורי דרך להביע את עצמי,” כתבה פעם, “אני נהנית להרגיש את חומרי הגלם בכפות ידי, ואוהבת את החופש ליצור באמצעותם. הפיסול באבן ובעץ מעניק לי את התחושה  שאני מפסלת  ביחד עם גדול האמנים – הטבע. ולי ישנו החופש להחליט עד כמה להתערב ביצירתו. “

צפי בירן ז”ל

ציפי לקחה חלק באין ספור תערוכות קבוצתיות החל משנת 2007, אך לא זכתה מעודה לקיים תערוכת יחיד. במלאת שנה למותה החליטו חברי “אמן בעירו ” לכבד את זכרה ולהציג את פסליה בתערוכה שתתקיים בבית האמנים, ביתה של הקבוצה, שציפי הייתה בין הדוחפים להקמתו. בתערוכה יוצגו פסלים מעץ, אבן, חמר, שרפים וזכוכית .

התערוכה תיפתח כאמור  ב-9.3.22 ותינעל ב – 2.4  אוצרת התערוכה היא עדה מורן רייס.

במסגרת התערוכה תשולב פעילות של הרצאות ושיח גלריה בשבתות.

תגובות