הקיץ ובא ואיתו המזיקים (וגם היתושים)

הקיץ ובא ואיתו המזיקים (וגם היתושים)

יתושים הם החיה הקטלנית ביותר עלי אדמות. הם מפיצים מלריה, זיקה, צ’יקונגוניה ומחלות אחרות בנשיכה אחת. החדשות הטובות הן שניתן לשלוט ביתושים בקלות רבה.

ישנן דרכים רבות להדברת יתושים כמו צמצום אוכלוסיות במים ויישום חומרי הדברה כדי להרוג זחלים של היתוש.

יתושים הם בעיה גדולה עבור אנשים רבים החיים באזורים עם מים עומדים. למרבה המזל, ישנן דרכים רבות לשלוט בחרקים המציקים הללו.

שיטות פרואקטיביות ותגובתיות להדברת יתושים

חלק מהגישות הפרואקטיביות כוללות ביטול שטחי גידול פוטנציאליים על ידי ניקוז מים עומדים, יישום קוטלי זחלים על בריכות ואמבטיות ציפורים, מילוי בורות וכיסוי כל מיכל אחר שעלול להחזיק מים, פינוי מברשות סביב בריכות ותעלות ניקוז וכו’.

טכניקות תגובתיות כוללות שימוש במלכודת יתושים ו/או מכשיר אולטרסאונד כדי לזרז יתושים באזור יותר מקומי (כמו בחצר האחורית שלך), מריחת חומרי הדברה כמו DEET או פרמטרין על עור חשוף, שימוש בחומר דוחה המכיל DEET על בגדים וכו’. או שימוש במוצרים איכותיים כמו קוטלי יתושים שניתן להציב ובחיבור פשוט לחשמל הם יעשו עבודה נהדרת וימנעו מהיתושים להפריע לכם.

יתושים הם חרקים הניזונים מדמם של יונקים וציפורים. ניתן למצוא אותם בכל רחבי העולם, עם יותר מ-2000 מינים. המינים בעלי הסיכוי הגבוה ביותר להעביר מחלות אנושיות, כמו מלריה ונגיף זיקה, שייכים לסוג Aedes.

הדברת יתושים היא תהליך של הפחתה או חיסול של יתושים בשיטות שונות. שיטות אלו כוללות מניעה וכן חיסול של יתושים מבתי גידול כך שאוכלוסיות היתושים ייעלמו באופן טבעי עקב מחסור במזון או אויבים טבעיים בסביבתם.

ישנן דרכים רבות בהן אנו יכולים לשלוט ביתושים. דרך אחת היא ללבוש שרוולים ארוכים ומכנסיים כשלא חם מדי בחוץ, ללבוש גרביים כשחם מדי עבור השרוולים והמכנסיים הארוכים האלה, להימנע מאזורים עם מים עומדים כמו שלוליות גשם שבהן מניחות נקבות היתושים את הביצים שלהן.

יתושים מעבירים מחלות מסוכנות כמו מלריה, קדחת דנגי, וירוס הנילוס המערבי ופילאריאזיס.

הסר יתושים על ידי היפטרות מכל מים עומדים בחצרות או בגינות. כמו כן, השתמשו בכילות יתושים ובתכשירים דוחי חרקים כדי לוודא שלא תינשכו על ידי חרקים אלו. ישנם גם דוחים שפועלים על בגדים וקירות כדי להרחיק יתושים ממקומות שבהם הם לא רצויים.

היתוש הוא אחד המזיקים המסוכנים והידועים לשמצה בעולם. זהו בעל החיים המסוכן ביותר באפריקה, הנושא מחלות כמו מלריה וקדחת צהובה. מלריה לבדה הורגת יותר מ-600,000 אנשים מדי שנה, כאשר 200 מיליון מקרים נוספים שלה מדווחים מדי שנה. זה הופך את היתושים לא רק לאי נוחות גדולה עבור אנשים ברחבי העולם, אלא גם לבעיה רצינית של בריאות הציבור.

ניתן לשלוט יתושים בשיטות כמו קוטלי חרקים, מחסומים פיזיים וחומרים דוחים. מחסומים פיזיים כוללים טביעות יתושים שנמצאות במים עומדים שבהם יתושים מטילים את ביציהם (היתושים מתים כשהם באים במגע עם הכימיקל הזה), איטום סדקים בקירות כך שלא יוכלו להיכנס לבתים ורשתות ציפורים מעל ערוגות כדי למנוע יתושים מתקרב לבני אדם תוך כדי.

תגובות