החיים יקרים! אז איך מוזילים?

החיים יקרים! אז איך מוזילים?

לעיתים נדמה שככל שאנחנו מתקדמים עם השנים, גם החיים הופכים להיות יותר ויותר יקרים – ולמעשה, יש גם לא מעט הוכחות אשר תומכות שכך באמת הם פני הדברים.
עכשיו, זה נכון שגם השכר עולה, אבל לא בצורה התואמת את יוקר המחייה.. לכן, לא מעט אנשים מוצאים את עצמם בחיפוש אחר דרכים, אשר יאפשרו להם להוזיל את ההוצאות השוטפות ואולי לחיות חיים טובים (ונטולי חובות).
אם גם אתם נמנים על אותם אנשים להלן מספר דרכים ישימות אשר יסייע לכם בהשגת המטרה – הלוא, היא הוזלה!

מתחילים לחפש מבצעים

במידה ובעבר, חיפוש מבצעים, היוו כמשימה מורכבת, אשר מצריכה, המתנה לעיתוני סוף השבוע או ציפייה לעלונים, אשר נשלחו בדואר על ידי רשתות השיווק, כיום המצב שונו לגמרי.
כיום, מי שמעוניין לחפש אחר מבצעים, יוכל לעשות זאת על ידי לחיצה על מספר כפתורים בטלפון החכם.
ההמלצה היא כמובן, לנצל את הגישה הנוחה לחיפוש אחר מבצעים – וזה נכון הן לגבי מבצעים על מוצרי צריכה קטנים כמו מוצרי מזון ובטח שזה רלוונטי לגבי מוצרים אשר מצריכים הוצאה כספית גבוהה – כמו לדוגמא, חיפוש אחר מבצעי רכב בטרם הרכישה.
ישנם אתרים ואפליקציות ייעודיות למבצעים, כדאי לחפש מידע גם לגביהם, על מנה להיות מעודכנים תמיד בכל המבצעים הרלוונטיים הכי “חמים”.

ניהול מעקב אחרי ההוצאות

להלן טיפ ישים – הגדירו לעצמכם תקופת זמן מסוימת, בה אתם מנהלים מעקב אחרי כל ההוצאות שלכם – כולל הוצאות קטנות ושוליות של שקלים בודדים.
אתם יכולים לתעד את ההוצאות באפליקציות ייעודיות, בטלפון או אפילו לנהל גיליון אקסל בנושא.
בתום תקופת הזמן שהוגדרה, ההמלצה היא להתעמק בהוצאות שלכם ולבדוק איך אתם יכולים לצמצם ולהפחית את אותן ההוצאות – ההמלצה היא ממש להעלות רעיונות שונות לדרכי הוזלה ולהעלות אותם על הכתב.
אחרי שהתקבלו אותן ההחלטות, ההמלצה היא לחזור לביצוע מעקב אחרי ההוצאות – כשהמטרה היא לוודא שבאמת הצלחתם להשיג את המטרה ולהפחית אותן – במידת הצורך, תוכלו לחזור שוב על הפעולה, עד שתגיעו לתוצאה טובה.

לא חייבים – אז לא קונים (לפחות בחלק מהמקרים)

יש הוצאות כספיות שהינן חובה – תשלומי חשבונות, אוכל בסיסי ועוד.. ויש הוצאות שהן רשות.
כמובן, שהמטרה היא לחיות חיים טובים ואי אפשר להימנע מלהוציא כסף גם על הנאות ועל מוצרים שאתם לא באמת חייבים.
יחד עם זאת, כדאי לעצור רגע ולהשקיע מחשבה לפני כל קניה של דברים שאתם לא חייבים – העצירה הזאת, תאפשר לכם לוותר על רכישה של דברים שלא רק שאתם לא חייבים, אלא גם לא בטוח שהם ישמשו אתכם יותר מפעם אחת או יסבו לכם איזו הנאה גדולה.

תמונה: pexels.com

חיפוש דרכים להוזלת הקניות

יש לא מעט דרכים ושיטות אשר בכוחן לסייע בהוזלת ההוצאות, כמה דוגמאות פשוטות: לא מעט מועצות מאפשרות ליהנות מהוזלת הארנונה, למי שמשלם מראש את מלוא התשלום השנתי.
אפשרות נוספת, היא לפצל את הקניות בין מספר רשתות מזון וסופרים – כאשר, כל רשת מציעה את המבצעים שלה ובכל סופר יש את המוצרים אותם הוא מציע במחירים זולים יותר מאשר המתחרים.
כמובן, שיש עוד לא מעט דרכים, להוזלת הקניות, ההמלצה היא להכין רשימה מסודרת של כל אותן הדרכים והשיטות ולדאוג ליישם אותן בפועל.

כאמור, יש לא מעט דרכים באמצעותם ניתן להוזיל (ולא במעט) את יוקר המחיה. כמובן, חשוב שכל אחד יבחר בדרכים שיותר קל בעבורו ליישם, על מנת להשיג בסופו של דבר את ההוזלה הרצויה. 

תגובות

תגובות