סגן ראש העיר, אורן כהן, המליץ לפרס מפעל חיים על שחקן העבר ובעלי הפועל כפ”ס, יצחק שום ואמנון גור

סגן  ראש העיר מחזיק תיק הספורט המליץ לפרס  מפעל חיים על שתי אגדות ספורט  מקומיות – שחקן העבר ובעלי הפועל כפ”ס  יצחק שום ומאמן האתלטיקה  האגדי -אמנון  גור .

יצחק שום

 

אורן  כהן, סגן ראש העיר  ומחזיק תיק הספורט המליץ על  יצחק שום  ואמנון גור לפרס מפעל  חיים של מכון וינגייט. 

בראש ועדת הפרס עומד  השנה  הנשיא לשעבר מר רובי ריבלין.

במכתב ההמלצה על יצחק שום  מציין כהן:  ” שום גדל במחלקת הנוער של הפועל כפר סבא בכדורגל ובמדיה שיחק שנים רבות. הוא עלה לקבוצה הבוגרת בגיל 16 וחצי. במהלך הקריירה היה קפטן הקבוצה וזכה איתה בהשיגיה המשמעותיים – שני גביעים ואליפות המדינה.

כשחקן נבחרת ישראל , במשך למעלה מעשור, הוא היה שותף בכיר לאולימפיאדת מקסיקו (1968) ומונטריאול (1976). עוד הוא היה חלק מהנבחרת של “תור הזהב” בכדורגל שלנו במונדיאל  1970 ואף זכה לשבחים רבים על משחקיו בטורניר המפורסם. 

שום הוא הכדורגלן היחיד שנמנה עם סגל הנבחרת בכל שלושת הטורנירים הגדולים שבהם השתתפה: שתי האולימפיאדות ומונדיאל. הוא רשם 78 הופעות בסך הכל במדי הנבחרת ובמשך שנים רבות שימש כקפטן שלה.

עוד מוסיף כהן: “שום היה דמות מופת כספורטאי פעיל ומודל השראה לעמיתיו ולבני הנוער כולם. בכפר סבא הוא סמל לא רק להגשמת ההשגיות הספורטיבית שכל ספורטאי מכוון אליה, אלה גם להגינות ולערכים. תרומתו לקהילה במהלך השנים התבטאה גם במגוון הרצאותיו לכל שכבות הגיל, על עבודה קשה ערכים והישגיות.

מפעל חייו של שום במועדון הכדורגל של העיר וכנציג העיר בנבחרות ישראל כשחקן וכמאמן הביא הרבה כבוד והערכה על פועלו היוצא דופן בכדורגל הישראלי. גם כיום, כבעלים של מועדון הכדורגל של הפועל כפר סבא הוא ממשיך את דרכו כספורטאי וכמאמן מצליח.

בדברי ההמלצה  על אמנון  גור  כותב  כהן :

 “ אמנון גור, הכפר סבאי הותיק, יחגוג הקיץ 85, פועל בתחום הספורט למעלה מ- 60 שנה. הוא החל את דרכו כמורה לחינוך גופני בגליל, עסק בארגון וטיפוח מפעלי ספורט במסגרת מכון וינגייט, משרדי החינוך והקליטה, בדגש על טיפוח ספורטאים צעירים, הטביע חותמו על מפעלי ריצות ארוכות שהפכו חלק מהנוף הספורטיבי עד היום, כגון הקפת התבור ומרתוני טבריה ותל אביב. מפעל חייו העיקרי ב- 20 השנים האחרונות היה איתור וטיפוח ספורטאים יוצאי אתיופיה בתחומי הריצות הארוכות.  במסגרת זו הקים לפני 16 שנה, בעיר כפר סבא, בשיתוף עירית כפר סבא, ומרכז הפועל, את אגודת “הפועל אתלטי אורן השרון”, שהפכה לימים ל-“אורן כפר סבא”, על שמו של מורו ופעיל הספורט הכפרסבאי – יריב אורן. במסגרת האגודה, אסף, גידל וטיפח עשרות רצים יוצאי אתיופיה, ששלושה מהם ייצגו את ישראל באולימפיאדה, בריצת המרתון. 

אמנון גור, לא חסך מאמצים, השקיע  את כל כולו בטיפוח ועזרה לספורטאים, תוך הקדשת הון אישי רב לקידום ועזרה לספורטאים. לא סתם אלה רואים בו עד היום אב, מדריך וסמל.

אני גאה שבעירנו, פועלת דמות יוצאת דופן כאמנון, ושמח להגיש מועמדותו לפרס על מפעל חיים”.

 

נאחל בהצלחה  ליצחק שום ואמנון  גור.

תגובות