“קריאת מגילה אורכת שמונה עשרה דקות, פחות מבדיקת m.r.i”

אירית מרק

“קריאת מגילה אורכת שמונה עשרה דקות, פחות מבדיקת m.r.i”

את ההשוואה הזאת נוכל לשמוע רק כשנגיע לאחד האירועים של קהילת השדות וחב”ד. על רקע יום האישה 2022 ולקראת חג הפורים, חוברת קהילת “השדות” – בית לנשים מתמודדות ומחלימות מסרטן השד במסגרת מועצת נשים כפר סבא לשליחת חב”ד בבית החולים מאיר. יחד הן מארגנות אירוע עוצמתי בו יקראו את המגילה ויחגגו יחד את חג הפורים באופן מרגש, אותנטי ומלא שמחה!

קרן הלפרין וענת שוקרון מייסדות קהילת השדות

קהילת השדות הינה קהילת נשים מעצימות וחזקות המתמודדות ומחלימות מסרטן השד. הוקמה בשנת 2018 סביב ערכי הבריאות, שיתוף וחיבור מתוך הבנה שיש דברים שרק מי שעברה את המחלה תוכל להבין ולהכיל.

שוחחנו עם קרן הלפרין, מחלימה מסרטן השד ומייסדת את קהילת השדות יחד עם ענת שוקרון מחלימה גם היא. “כשהערפל התפוגג תוך כדי ההחלמה, חשבתי כל הזמן איך אני יכולה להחזיר טוב לעולם ולתת מעצמי למרות מצבי. אודות הגילוי המוקדם אני נוכחת, קיימת ומשמעותית עבור היקרים לי, התחלתי להפיץ את הבשורה שגילוי מוקדם מציל חיים ונפגשתי עם מחלימות. כך, בין מפגש למפגש ובאופן טבעי נרקמה והוקמה הקהילה. היום, אנחנו כבר מעל 200 מחלימות בקהילה, נפגשות פעמיים בחודש לפעילות העשרה והפגה, הפסקה קלה מהעניינים הרפואיים שבחיינו. אנחנו לא קוראות לעצמנו קבוצת תמיכה אבל בפועל התמיכה קיימת כי אנחנו אחת בשביל השנייה.”

“מאחר וכולנו בקבוצת סיכון- מפרוץ הקורונה היו תקופות בהן השבתנו את הפעילות. מפגשים בזום לא היוו אלטרנטיבה מאחר והצורך האמיתי הוא ה”ביחד” ולאו דווקא תוכן המפגש. כעת, עם דעיכת הגל החמישי של הקורונה, חזרנו לפעילות בכל הכוח. המחלימות “צמאות” למפגשים והתרגשנו מאוד על שיתוף הפעולה עם חב”ד בו נבצע קריאת מגילה של נשים מחלימות”.

כשקרן מדברת על השדות אי אפשר לפספס את הניצוץ בעיניה, את אותו הניצוץ בדיוק ניתן היה לחוש בקולה של מושקי כאשר מספרת על המצוות והחוויה יחד עם הקהילה. מושקי ריפקין היא שליחת חב”ד בבית חולים מאיר בכפר סבא, נולדה למשפחה של חסידי חב”ד וגדלה אל תוך המסורת, ערכי הנתינה והעזרה לאחר. היא מתנדבת במחלקה האונקולוגית כבר זמן רב ובין היתר עורכת אירועים, חגים ושבתות לנשים במחלקה. במהלך אחד האירועים הכירה את קהילת השדות ומספרת כי מאז הן בקשר בלתי פוסק ומנהלות אירועים בשיתוף פעולה.

מושקי מספרת על האירוע, “הבסיס המסורתי של האירוע הוא מצוות קריאת המגילה בו אנחנו קוראות את המגילה ומתחברות לאווירת פורים. מעבר לכך, האירוע משמש גם כמפגש תמיכה ומקום מפלט. יחד עם השדות מרגישים את השמחה של החג, בייחוד בהתחשב בכך שחלקן עוברות חוויות מטלטלות ממש ברגעים אלה. עבורן, אנו עוצרות הכל, נהנות מהחג, ומתרכזות בשמחה. האירוע כמובן כולל מוזיקה, משלוחי מנות, תחפושות, אוזני המן, והמון שמחה!

עוד מוסיפה קרן, “מעבר לפעילות פנים קהילתית עבור המחלימות, אנחנו פועלות להעלאת המודעות ללכת להיבדק לגילוי מוקדם. אנחנו מנצלות כל הזדמנות לעודד נשים ללכת להיבדק. גם כאן, לכל מי שקוראת שורות אלו, אם עדיין לא נבדקת, קבעי בדיקה- היא עשויה להציל חיים! קחי אחריות עבורך ועבור היקרים לך וקבעי בדיקה אצל כירורג/ית שד אחת לשנה החל מגיל 30! אי אפשר לברוח מזה, הנתונים מראים כי אחת מכל 8 נשים תחלה. יחד עם זאת, אחוזי ההחלמה בגילוי מוקדם גבוהים- וזו התקווה הגדולה שאנו מפיצות באהבה!”.

תגובות