באישון לילה: תלמידות אמית רננים קבלו את פני הפליטים האוקראינים

באישון לילה: תלמידות אמית רננים קבלו את פני הפליטים האוקראינים
קבוצה של תלמידות בית החינוך אמית רננים הגיעו באישון לילה לטרמינל 1 בנתב”ג בכדי לקבל את פניהם של הפליטים האוקראינים שהגיעו לאחר שעות ארוכות בטיסה מבוקרשט לישראל.
מדובר בתלמידות משכבת י”ב בראשות ירדן רלבורק ואמה אפרת שהרימו את היוזמה יחד עם המחנכת גליה עובד, אליהם הצטרפו לאולם מקבלי הפנים – מנהלת התיכון אפרת שוורץ והמורה שירלי עגיב שחיכו עם שוקולדים, סוכריות, תפוזים חתוכים (בכל זאת, פירות הדר בישראל) ואנרגיות מטורפות.
לאחר עיכוב בנחיתה, בדיקות קורונה ואסיפת המזוודות, יצאו ראשוני הפליטים לקראת 22:30 בלילה לקול שירת התלמידות ודגלי ישראל מכל פינה. קבלת הפנים היתה עד לאחר חצות, שכן היה קשה להפסיק וללכת.
התגובות היו מחממות לב, החל מאישה מבוגרת שהתרגשה עד מאוד לנוכח קבלת הפנים, דרך נער שהגיע עם אחיו הצעיר שיצאו בריקודים ובשמחה מהטרמינל ועד ילדים קטנים ותינוקות שנראו מותשים ועצובים אך ברגע שהוגשו להם שוקולדים, סוכריות ועיניים מאירות- המבט מעט השתנה וחיוך התפשט על פניהם.
התלמידה אראל נאמן שיתפה: “נפלה בחלקי הזכות לנסוע לקבל עולים חדשים מאוקראינה בשדה התעופה. קיבלנו את העולים בשירים ישראלים, ובשמחה ובקבלה שלהם לארץ ישראל שלנו. רבים מהם שרו ורקדו והתרגשו איתנו, וכולנו התרגשנו גם. הייתה אפילו מישהי שבכתה כשראתה אותנו שרות לה, זה ריגש אותי ואת שאר הבנות מאוד”.
המחנכת גליה עובד: “ההתרגשות הייתה כפולה, לראות רגע אחד בו העיינים הכבויות של פליטי מלחמה יהודים דומעות וצוהלות. לא פחות מרגשות הבנות המדהימות שלנו שלא הפסיקו לשיר כשקלטו את גודל המעמד. התחלנו ב’הבה נגילה’ ועברנו מהר מאוד ל ‘עם ישראל לא מפחד מדרך ארוכה!'”.

תגובות