“כפר-סבאים בטוב”; כפר סבא בוחרת בשנה שלמה של מעשים טובים

“כפר-סבאים בטוב”; כפר סבא בוחרת בשנה שלמה של מעשים טובים

בפגישה שנערכה הערב (יום ב) בעיריית כפר סבא לקראת יום המעשים הטובים שיצוין מחר, השתתפו ראש העיר רפי סער, סגן ומ”מ ראה”ע דני הרוש, מנהלי מחלקות, נציגי האגפים השונים הנהגת ההורים וארגוני המתנדבים. בפגישה רבת המשתתפים הושקה באופן חגיגי תוכנית “כפר-סבאים בטוב”, תוכנית שעיקרה עשיית הטוב והארת הטוב לאורך כל השנה ולא במסגרת יום המעשים הטובים גרידא.

את רעיון התכנית יזמו תושבת העיר דיקלה פוגל לבנשטיין והנהגת ההורים, במטרה לחזק את הסולידריות החברתית בקהילה הכפר-סבאית. כבני אדם שחיים בעולם כה דינאמי ואינטראקטיבי, החיים חינכו אותנו להטיב לראות את החסרונות, את מה שפחות טוב בחיינו ואת מה שצריך לתקן. הטוב קיים, רק הפוקוס שלנו כחברה נוטה להתמקד בדברים השליליים. הפרויקט “כפר-סבאים בטוב” הוא קריאה אלינו כחברה לחזור ולראות את הדברים הטובים, לשים לב ולהאיר את הדברים החיוביים ואת האנשים שעושים טוב.

במסגרת הפרויקט, תכריז עיריית כפר סבא לקראת תומו של כל חודש על אוכלוסייה אחרת להוקיר לה תודה ולשים עליה, על פעולותיה ותרומתה לקהילה את הזרקור.

הקבוצה הראשונה שתפתח את סבב הוקרת התודה במרץ הם עובדי הניקיון שעושים עבודה נפלאה בניקיון ובשמירה על המרחבים הציבוריים בעירנו, ומאבטחי בתי הספר ששומרים על ילדינו במוסדות הלימוד. מחר יעניק ראש העיר רפי סער בקבוק תרמי לימי הקיץ החמים שבפתח עבור עובדי הניקיון במרחב הציבורי העירייה כדי להודות להם על עבודתם המוערכת. בבתי הספר יעניקו הילדים שי לשומר בכנסיה או לצוות המנקים.

החודשים הבאים יוקדשו לאוכלוסיות הבאות; בחודש אפריל- תתקיים הכרת תודה לטבע לסביבה ולבעלי החיים; במאי- יתקיים קמפיין ימי הולדת שלא ישאיר אף אחד לבד, חודש יוני יתמקד אוכלוסיית ההורים (במקביל ליום ההורה הבינלאומי), חודש יולי יוקדש להוקרת הנוער, בספטמבר ייערך איסוף סלי מזון להגברת הביטחון התזונתי, נובמבר יוקדש לבני הגיל הזהב, חודש דצמבר יתמקד בקבלת האחר ואהבת לרעך כמוך גם אם אינו כמובך, וחודש פברואר יוקדש לחברות.

ראש העיר רפי סער: “בכפר סבא לא מחכים רק לחודש מרץ כדי לעשות טוב. כפר סבאים בוחרים בשנה שלמה של מעשים טובים! בסביבתנו כל כך הרבה אנשי מקצוע שנותנים מעצמם לטובת הסביבה, החברה והקהילה; מאבטחים, שומרים, סניטרים, מעבירי דרך, מנקים, אבות בית, סייעות, מוכרים בסופר ועוד. אנשים שעובדים מאד קשה כל השנה כדי לספק לנו שירותים שונים ולדאוג לרווחתנו. אני מודה לכל מי שעומל למעננו בשגרה וקורא לתושבי העיר להצטרף אלינו למהלך הנפלא ולהוקיר תודה, בכל חודש, לקבוצה אחרת בקהילתנו”.

“המטרה של הפרויקט”, אומרת שני חן, מנהלת הרשות העירונית למניעת שימוש בסמים אלכוהול, שמובילה את הפרויקט, “היא למקד את השיח על עשיית הטוב ולהגביר כך את הפוקוס על הדברים החיוביים ואת מי שבאים בטוב. לא יהיה ניצחון של האור על החושך כל עוד לא נעמוד על האמת הפשוטה- שבמקום להילחם בחושך, עלינו להגביר את האור”.

תגובות

תגובות