שת״פ בין עיריית כפר סבא לעיריית כפר קאסם במסגרת האקתון “גגות ירוקים”

כחלק מהתחייבותה של עיריית כפר סבא למאבק במשבר האקלים ובהתחממות הגלובלית, קיימה בתחילת השבוע (יום א) עיריית כפר סבא בשיתוף מרכז פרס לשלום ולחדשנות, ויחד עם עיריית כפר קאסם את האקתון “גגות ירוקים” לקידום חקלאות אורבנית.

מטרת ההאקתון שהתקיים בכפר קאסם, היא לחבר בין יזמים ערבים ויהודים שיעבדו למציאת פתרונות סביבתיים יחדיו, בדגש על פיתוח שת”פ בין תושבי כפר סבא ותושבי כפר קאסם, תוך שימוש בסביבה כאמצעי ובגגות ירוקים כפלטפורמה.

הפרויקט יצא אל הפועל בתמיכת הסוכנות האמריקאית לפיתוח בינלאומי – USAID האמונה על סיוע חוץ אזרחי שמושיטה ארה״ב למדינות שונות בעולם ואשר פועלת בין היתר למען קידום ערכים דמוקרטיים, שסיפקה לפרויקט תמיכה ומימון. את ההאקתון ליוו מומחים, מנטורים ומשקיעים אשר סייעו לצוותים שהתמודדו עם האתגרים השונים באמצעות אימוץ פתרונות ירוקים לקידום אורח חיים מקיים.

תמונות באדיבות מרכז פרס לשלום ולחדשנות.

בנוסף, כולל הפרויקט פתרונות מעולם הקיימות, כגון גגות ירוקים לפנאי -“גינות גג”, וגגות יצרניים בטכנולוגיה הידרופונית. זאת במטרה ללמוד על כל מסלול היבול, מהשדה ועד הצלחת, ועל היתרונות של כלכלה מעגלית ופתרונות שמחברים טבע עם העיר.

ראש העיר רפי סער: “אני גאה בשיתוף הפעולה החשוב בנושא כה בוער ומשמעותי לחיי כולנו. עיריית כפר סבא מקדמת ופועלת למען קירוב לבבות, דו קיום וחיים משותפים. מדובר בבשורה של ממש ובשיתוף פעולה יצרני יוצא דופן ומיוחד במינו, אני מברך עליו. הטמעת ערכים סביבתיים בפרויקטים עירוניים, פיתוח וחיזוק מאפייניה הירוקים של סביבת המגורים ופיתוח החקלאות האורבנית – הם רק מעט מהצעדים שאנו נוקטים בעירנו כבר היום כחלק מהכלים שאימצנו להתמודדות עם שינויי אקלים, לצמצום נזקים אקלימיים ולהסתגלות לסביבה החדשה ביתר קלות. מדובר בשיתוף פעולה חשוב מאין כמוהו, שנועד לקרב בין לבבות אנשים ובין האנשים לטבע”.

עילאי הרסגור הנדין, מחזיק תיק הקיימות והחדשנות: “הפרויקט הוא הגשמה הלכה למעשה של תפיסת העולם שאנחנו מקדמים כאן בכפר סבא: קיימות אמיתית במובנה הרחב, שמשלבת חיים משותפים בין בני האדם, חקלאות עירונית, התמודדות עם משבר האקלים, חינוך סביבתי, פיתוח טכנולוגיות חדשניות ועוד ועוד. ביחד עם שותפינו היקרים נמשיך לפרוץ דרך של שלום, חדשנות והגנה על הסביבה”.

תגובות