כפר סבא מוקירה ומנציחה את ד”ר אלברטו ליאוצי על פעילותו הציבורית הענפה

כפר סבא מוקירה ומנציחה את ד”ר אלברטו ליאוצי על פעילותו הציבורית הענפה

על רקע יום המעשים הטובים שחל היום, ערכה הערב (יום ג) עיריית כפר סבא בשיתוף סניף בני עקיבא, אירוע הוקרה להנצחתו של ד”ר אלברטו ליאוצי ז”ל, שכיהן כחבר מועצת העיר כפר סבא וסגן ראש עיריית כפר סבא, על תרומתו והתנדבותו ארוכת השנים למען העיר ותושביה.

האירוע שנערך בסניף בני עקיבא בכפר סבא, התקיים במעמד ראש העיר רפי סער, סגן ראש העיר עו”ד איתן צנעני, חבר מועצת העיר אמיר קולמן, חבר מועצת העיר ד”ר רפאל קובי, מנהלת מחלקת הנוער והגיל הרך חוה הייטי אלל, קומונרית סניף בני עקיבא עטרה רפלד, גב’ סרנה ליאוצי, אלמנתו של ד”ר ליאוצי ז”ל, בניו ובתו, חברים, בני משפחה ומוקירי זכרו.

ד”ר ליאוצי נולד באיטליה, שרד את השואה הודות לבריחתו כנער יחד עם משפחתו לשוויץ ונחשב תמיד, כדברי משפחתו, “לאיש שהילה של נתינה תמיד ריחפה מעל ראשו”. לאחר לימודיו עלה ארצה והחל בפעילויות התנדבות שונות, עד שחבר למפד”ל וכיהן זמן רב כראש סיעתה בכפר סבא, כאשר המוטו שלו היה תמיד לגשר בין העולם החילוני לעולם הדתי.

ד”ר ליאוצי סבל במשך שנים ארוכות ממחלה נדירה, אך לא נתן לה לעכב בעדו מפעילותו הציבורית הענפה. לפני כשנה הוא הלך לעולמו והותיר אחריו מורשת מפוארת. בן 79 היה במותו.

ראש העיר רפי סער: “התכנסנו כאן היום כדי להוקיר תודה ולחלוק הרבה כבוד לד”ר ליאוצי היקר, שפעל ללא לאות למען הקמת הבית הזה שאנו נמצאים בו היום – בית לתנועת בני עקיבא בכפר סבא. התנדבות לזולת, סיוע לכל מי שנזקק לעזרה, התנדבות – אלה הערכים שאפיינו אותו ואת דרכיו. ד”ר ליאוצי, היה אדם מוערך שהיה כולו נתינה והנחיל ערכים של אהבת האדם והארץ לכל ממשיכי דרכו – אלברטו היקר היה פמיניסט בעולם הדתי, עוד לפני שהכירו את המילה הזו. איש אציל אהוב ונאהב. בשמי ובשם תושבות ותושבי העיר אני מודה לו על השירות הציבורי הארוך ורב הפעלים שנתן לנו כאן בכפר סבא ומבטיח לכם, משפחה יקרה, שזכרו והערכים שהנחיל יישארו חקוקים בלבנו”.

סגן ראה”ע איתן צנעני, מחזיק תיק הדתות בעירייה: “אלברטו ליאוצי ז”ל היה נציג נאמן של הציונות הדתית בעיר אולם פעל לטובת כלל תושבי העיר. הנצחתו היום הינה ביטוי של כבוד והערכה לפעילותו. סניף בני עקיבא הוא פרי יוזמתו ואין ראוי מכך להנציחו במבנה שהוא עצמו יזם ודחף. באופן אישי אלברטו שימש עבורי כמנטור וכיועץ ונעזרתי רבות בחוכמתו ונסיונו הרב”.

חבר מועצת העיר אמיר קולמן, מחזיק תיק קהילה, צעירים ונוער: ״אלברטו היה איש שטובת הציבור היתה תמיד לנגד עיניו. אלברטו הוקיר את פעילות הנוער, דאג תמיד לקדם ולהוקיר אותה. ממנו למדתי דרך זו וכך אני משתדל לפעול משך למעלה מ-20 השנים בהן אני מלווה את תנועות הנוער. אלברטו היה האיש שדחף אותי להתמודד למועצת העיר ועמד לימיני תמיד במתן עיצה טובה ורעיון טוב. אני שמח שנפלה בחלקנו הזכות להנציח את זכרו במקום שמשמש לפעילות ולנוער שכל כך אהב״.

תגובות