מרים ללוש – קרוב ל60 שנים מתנדבת באגודה למלחמה בסרטן
אירוע פרידה ממרים ללוש רכזת סניף כפר סבא. האירוע התקיים “בבית אברהם” ב 10.3.22 ונכחו בו מתנדבי עבר והווה, נציגים מטעם העיריה, מנהל מחלקת המתנדבים, משפחה ונציגי האגודה.
מרים מספרת: “נולדתי בכפר סבא, אני בת 85, התחלתי את ההתנדבות באגודה ב 1963. 59 שנים שאני מתנדבת. אני אחות במקצועי, עבדתי בקופת חולים, ניהלתי מרפאה במשך 35 שנה, ותוך כדי כך התנדבתי. כל משפחתי מתנדבת גם בעלי והילדים. אבי התנדב באגודה למען החייל, וגם אני התנדבתי שם בעקבותיו, התנדבתי בנעמ”ת, התנדבתי במועדוני הגיל השלישי, אבל ההתנדבות באגודה למלחמה בסרטן היא המשמעותית ביותר.
“אני אחות במקצועי, ומחלת הסרטן קרובה לליבי. בשנת 1958 פגשתי בפעם הראשונה חולה סרטן. באותה תקופה לא היה כלום, לא הקרנות ולא טיפולים. הסרטן נמצא בכל בית שני ולכן היה לי חשוב לקדם בריאות, במיוחד אצל הילדים מגיל הגן. אמרו לי: איך תדברי איתם על סרטן? סיפרתי לילדים שיש סרטן בים ויש סרטן בהרים ויש סרטן בגוף.
“חייתי בתקופות שלא העזו להזכיר את המילה סרטן. היו אומרים “המחלה” ואומרים מיד טפו טפו. חשבו שאם נגיד את המילה בקול – נחלה. חשבו שזה מדבק. ילד שהיה חולה בסרטן היו שמים אותו בחדר נפרד שלא ידביק את המשפחה. חשוב לי שיכירו את הסרטן, חשוב שהמשפחה תקבל את החולה לחיק המשפחה, התמיכה חשובה לחוזק הנפשי. חשובה לריפוי.
לא פשוט לתחזק מתנדבים. זו עבודה קשה. אני כבר עייפה, עדיין אהיה קשורה לפעילות ואתרום, אבל במינון הרבה יותר נמוך”.

תגובות