לכל אחד ואחת מאיתנו יש ים סוף שעליו לחצות / מאת: עו”ד ומגשרת אביטל כהן

חג פסח שמח לכל בית ישראל, לכל יהודי באשר הוא.

הבורא חצה את ים סוף לשניים, כדי שעם ישראל יוכלו לחצות אותו, לצלוח אותו – להגיע לייעדם החדש, לא כעבדים, אלא כעם שיש לו “אבא”, הבורא איחד אותנו והעניק לנו שייכות שמתוכה צמחנו להיות עם, עם ישראל – יהודים.

קריעת ים סוף הייתה קשה, מהולה בפחד ושמחה. מחד – בורחים מחיי עבדות וקושי ומאידך –  הלא נודע, הם לא ידעו מה יהיה בגורלם, האמונה הובילה אותם. לדעתי, זה המקום בו פיתחנו את הערבות ההדדית שמזוהה עם היהדות, ליוותה ומלווה אותנו לאורך כל שנות קיומנו.

חציית ים סוף סימבולית, גם לגבי אויבנו – החצייה עצמה, היא אשר סייעה לבני ישראל לחצות את הים והיא אשר הטביעה את האויב שרדף אותם. ואם נמשיך משם קדימה ומכאן אחורה – הרי שאנו עדים לכך “שהקדוש ברוך הוא, מצילנו, יצילנו מידם” ובכל שנה, עת אנו יושבים בליל הסדר אנו קוראים את ההגדה ” והיא שעמדה לאבותינו ולנו, שלא אחד בלבד, עמד עלינו לכלותינו והקדוש ברוך הוא מצילנו מידם”

אני מבקשת לאחל  לעם ישראל, ליהודים, בכל אשר הם, לכל אחד ואחת מאיתנו שנצלח את חציית ים סוף, הן כקולקטיב והן בפן האישי.
כעם – שנזכור תמיד שיש לנו אב, שהעניק לנו שייכות המאחדת אותנו ובזכותה צלחנו עד כה ובזכותה נמשיך ונצלח.
לכל אחד ואחת מאיתנו יש ים סוף שעליו לחצות, לעיתים אלה כמה ימים, לעיתים החצייה מרגישה כמו קריעה וכאן נכנסת האמונה – האמונה שבכל אחת ואחד מאיתנו, קיימת נשמה שהבורא נפח בה חיים והיא, היא מובילה אותנו למקום מבטחים.

“תמיד הכי חשוך לפני עלות השחר” וכשהאביב מגיע, השחר עולה, השמחה עילאית, הכל פורח ומלבלב  וכך גם הנשמה השוכנת בנו ולא בכדי. וכמה סימבולי הדבר שעת יציאת מצרים, הוא גם עת האביב.
חג אביב שמח!

 

שלכם,

אביטל כהן, 

אביטל כהן, עורכת דין ומגשרת. נייד: 0552-4323405 משרד: 079-5555596 כתובת: רח' התעש 18, כפר סבא

תגובות

תגובות