כל מה שצריך לדעת על קניית רכבים לפירוק לחלקים ולברזל

כל מה שצריך לדעת על קניית רכבים לפירוק לחלקים ולברזל

כאשר רכבו של אדם אינו תקין, אחת האפשרויות העומדות לרשותו היא קניית רכבים לפירוק לחלקים ולברזל, משמע, למכור את רכבו לחברה העושה שימוש בחלקים מן הרכב; כפי שהפתגם באנגלית אומר – One man’s trash is another man’s treasure. בעבור אדם שרכבו אינו תקין מדובר באופציה טובה למדי, שכן יש בה גם פן אקולוגי. במאמר זה איגדנו עבורכם את כל מה שצריך לדעת על קניית רכבים לפירוק.

מי קונה רכבים לפירוק ולאיזו מטרה

לרוב מי שקונה רכבים לפירוק יכול להיות סוחר פרטי או בעל מגרש רכבים אשר קונה את הרכב במטרה לפרק אותו לחלקים ולמכור את חלקיו התקינים של הרכב וכן לתקן את הרכיבים הפגומים ולמכור אותם גם כן, וכמו כן למכור את רכיבי הברזל לחברות מחזור ולתעשיית הברזל.

מכירת רכבים לפירוק – נהלים

כאשר מחליטים למכור את הרכב לפירוק, ישנם מספר צעדים שיש לעשותם:

  • לגשת למשרד הרישוי – עליכם לגשת למשרד הרישוי עם אסמכתא המאשרת כי אתם בעלי הרכב. לאחר מכן תעברו תהליך זיהוי ויהיה עליכם למלא טופס בקשה לביטול רישום הרכב. כמו כן, ישנה אפשרות למלא טופס זה גם באופן מקוון ובכך לחסוך זמן יקר. שימו לב כי בטופס זה ישנו סעיף המתייחס להגשת בקשה למכירת הרכב לפירוק אותו יש לסמן.
  • בדקו אם באפשרותכם לקבל החזר כספי על אגרת רישוי הרכב – שלב זה הוא בעבור מי ששילם אגרת רכב והיא עודנה בתוקף. מצב זה קורה כאשר הרכב הפך ללא תקין באופן מפתיע ופתאומי, כמו תאונת טוטאל לוס חס וחלילה, או תקלה רצינית ופתאומית. במקרה כזה תוכלו למלא טופס החזר אגרת רישוי רכב אותו אפשר למלא באופן מקוון גם כן. 
  • חתימה על הסכם מכירת הרכב – השלב הסופי הוא חתימה על הסכם מול הגורם הקונה את הרכב מכם. אנו ממליצים לכם לעבור על ההסכם באופן מעמיק ולקרוא את כל הסעיפים על מנת למנוע סיבוכים ואי נעימויות בעתיד. כמו כן, אנו ממליצים שכבר בשלב חיפוש הגורם הקונה, בצעו סקר שוק וקבלו מספר הצעות מחיר שונות על מנת להבין את המחירים בשוק ולקבל את השווי האמיתי של הרכב שלכם.

הביצוע של שלבים אלו חשובים מאוד, שכן אם לא תחתמו על טופס המסדיר את זה שאתם אינכם בעלי הרכב יותר, אתם תמשיכו לקבל דרישות תשלום לחידוש הרישוי, וכן תהיו חשופים לתביעות במידה וייעשה שימוש לא חוקי ברכב שלכם או בחלפיו. בשורה התחתונה, כאשר רכב נמכר לפירוק הרעיון הוא שהרכב יורד מן הכביש ואינו אמור לנסוע יותר, ועל כן הוא צריך לעבור תהליך הורדה מן הכביש באופן מסודר. השירותים המקוונים מסייעים בכך שהם מקלים באופן משמעותי על התהליך.

למידע נוסף ליחצו – קניית רכבים לפירוק לחלקים ולברזל

תגובות

תגובות