לזכרם: אירועי יום הזיכרון לחללי צה”ל ונפגעי פעולות האיבה בכפר סבא

בשבוע הבא תציין עיריית כפר סבא את אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה. להלן האירועים העירוניים הצפויים בעיר לאורך השבוע:

לקראת אירועי יום הזיכרון, יקיים ביום שני, ה-2 במאי, 2022, ראש העיר רפי סער ערב זיכרון אינטימי עם תושבי שכונת עלייה ומשפחות ששכלו את יקיריהן. האירוע יחל בשעה 18:00 ויתקיים מרכז הקהילה ונוער לזרוס, שברח’ פרוג 1 בשכונת עלייה. חדר ההנצחה במרכז יהיה פתוח החל מחצי שעה לפני הטקס.

בערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, שיחול ביום שלישי, ה-3 במאי 2022, תקיים עיריית כפר סבא באמצעות מחלקת אירועים באגף חברה וקהילה את העצרת המרכזית לזכר הנופלים בכיכר העיר. אירוע הזיכרון המרכזי יתחיל בשעה 20:00, עם הישמע הצפירה. האירוע יתקיים במעמד ראש העיר רפי סער, חברי מועצת העיר ומכובדים.

ביום הזיכרון שיחול ביום רביעי, ה-4 במאי 2022, ייצא בשעה 9:00 מרחבת היכל התרבות מצעד עירוני רשמי לזכר הנופלים. המצעד השקט יתקיים לאורך רחוב ויצמן, ויסתיים באנדרטה לזכרם של בני העיר שנפלו במלחמות ישראל, הניצבת בגן הזיכרון. באנדרטה בוצעו לאחרונה עבודות הנגשה וחידוש בהובלת מחלקת הנגישות בעיריית כפר סבא. בתום המצעד תיערך עצרת זיכרון באנדרטה. ציבור התושבים מוזמן להשתתף בצעדה ולקחת חלק בעצרת הזיכרון.

בהמשך אותו היום בשעה 11:00, יתקיים טקס הזיכרון לחללי מערכות ישראל בבית העלמין הצבאי בכפר סבא. הטקס, המיועד להתייחדות עם זכר הנופלים, יתחיל ישר עם תום הצפירה.

בהמשך אותו היום בשעה 13:00 יתקיים בסמוך לאנדרטת הזיכרון בבית העלמין הצבאי ברחוב נורדאו, טקס זיכרון לחללי פעולות האיבה.

ראש העיר רפי סער: “אלמלא ההקרבה של הבנות והבנים שמסרו את נפשם על קידוש העם והארץ, לא היינו עומדים כאן היום, לא היינו זוכים לציין את התקומה המחודשת של עם ישראל בארצו, לאחר אלפיים שנות גלות ולא היינו זוכים להקים בית בכפר סבא. בכל מלחמותיה כפר סבא איבדה מאות בנים ובנות. כל אחת ואחד מהם הוא פצע בלב שלעולם לא יגליד. כל אחד ואחת מהם הוא אות לאהבת המולדת והעם, לדוגמה אישית ולערכים שהם ספגו מבית. אין מילים שיכולות להפיג את כאבכם ואין מילים שיכולות לנחם על אובדן עָלוּמִים ועל חיים שלמים שנגדעו בטרם עת”

על רקע אירועי יום הזיכרון, צפויים בעיר ביום רביעי, ה-4 במאי 2022, שינויים בהסדרי התנועה; בין השעות 08:45 עד 12:00 ייסגרו לתנועה הרחובות הבאים: רחוב העמק, רחוב ויצמן, בקטע הדרך שבין רחובות סוקולוב-כצנלסון עד רחובות נורדאו-משה דיין בשני הכיוונים. עם התקדמות התהלוכה ממערב למזרח, יפתח רחוב ויצמן לתנועה, למעט קטע הדרך שבין רחוב תל חי לרחובות נורדאו-משה דיין, אשר יהיו סגורים עד לסוף האירוע.

בין השעות 13:00 עד 14:00 ייסגר רחוב נורדאו לתנועה, בקטע הדרך שבין רחובות רופין-תל אביב יפו (כיכר תחנת העיר).

לרווחת תושבי העיר המבקשים לכבד את זכר יקיריהם באתר ההנצחה הממלכתי בהיכל הזיכרון בהר הרצל, תוציא עיריית כפר סבא הסעה לירושלים. ההסעה תצא ביום רביעי, ה- 4 במאי, 2022 בשעה 07:45. לפרטים נוספים ולהרשמה יש לפנות ליו”ר סניף “יד לבנים” כפר סבא, או למחלקת אירועים, בטל’: 09-7649164, או בדוא”ל:  mazia@ksaba.co.il.

תגובות