פסטיבל ”נושפים בכפר סבא” הפסטיבל הישראלי ה-31 לתזמורות והרכבים

שלושה ימים, עשרות אירועים והרכבים, מאות משתתפים, בפסטיבל אחד עם מיטב המוסיקאים הישראליים.
מגוון אירועים לכל הגילאים: הפנינג במדרחוב ירושלים בהשתתפות עשרות תזמורות, קונצרט מוסבר לגיל הרך, קונצרט גאלה בהיכל התרבות, מרתון ביג בנדים, קונצרט ילדוג’אז עם שירי ילדות אהובים בעיבודי ג’אז, עשרות תזמורות בכיכר העיר בקונצרט סיום חגיגי בהשתתפות כ-500 נגנים עם רמי קליינשטיין כזמר אורח, ועוד הרבה הפתעות מוסיקליות.

הכניסה לכל האירועים חופשית! 10 – 8 במאי, ברחבי העיר כפר סבא

פסטיבל נושפים בכפר סבא יתקיים השנה בפעם ה-31 , בתאריכים 8-10 במאי. במהלך 3 ימים יתקיימו ברחבי העיר כפר סבא קונצרטים ואירועים עם תזמורות והרכבים במגוון סגנונות מוסיקאליים, לכל המשפחה.
הכניסה לכל האירועים הינה חופשית.
במהלך השנים הפך הפסטיבל, אותו מפיק קונסרבטוריון כפר סבא, למוקד עליה לרגל למגוון התזמורות הפועלות בארץ, תזמורות מחו”ל ולרבבות מאזינים וחובבי מוסיקה.

צילום רמי זרנגר

הפסטיבל יפתח בהפנינג במדרחוב ירושלים- בהשתתפות תזמורות כלי נשיפה, הרכבים קאמריים, הרכבי פופ ורוק, ופסלים מנגנים שינעימו את זמנם של באי המתחם.
גם באי הפסטיבל הצעירים יוכלו להנות ממוזיקה איכותית- באמפי קריית ספר יתקיים קונצרטף- תזמורת כלי הנשיפה העירונית בניצוחו של ניר נחום תקיים קונצרט מוסבר לילדי גני הילדים, בנוסף יתקיים באמפי קונצרט לכל המשפחה עם תזמורת משטרת ישראל.
את היום הראשון יחתום קונצרט גאלה חגיגי בהיכל התרבות עם תזמורת כלי קשת הייצוגית של קונסרבטוריון כפר סבא ותזמורת הנוער הלאומית הישראלית.
ביומו השני של הפסטיבל יתקיימו מגוון אירועים ברחבי העיר, ביניהם מרתון ביג בנדים, קונצרט לכל המשפחה של תזמורת צה”ל, מופע ילדוג’אז- מופע מוסיקלי מיוחד לילדים עם שירי ילדים אהובים בסגנון ג’אז, ומופע של “האורקסטרה”, תזמורת הג’אז הישראלית עם זמרים אורחים.

הפסטיבל הינו פסטיבל ייחודי מסוגו בארץ, עשרות מנצחים ומורים שפעילים היום, גדלו במהלך השנים כששיא הפעילות השנתית שלהם היה השתתפות בפסטיבל הנושפים בכפר סבא וכך גם היום, שיא פעילות תזמורות והרכבים של בני נוער הינו פסטיבל הנושפים כפר סבא.

הפסטיבל ייחתם בקונצרט חגיגי בכיכר העיר תחת כיפת השמיים, בהשתתפות של כ- 500 נגנים,
בניצוחו של עופר עין הבר, עם רמי קלנשטיין כזמר אורח. את הקונצרט יחתמו זיקוקי דינור שקטים.

“לאחר שנתיים שבהם לא התקיים הפסטיבל עקב הקורונה, אומר עפר עין הבר מנהל הקונסרבטוריון ומנהלנו של הפסטיבל, אנו גאים על כך שהפסטיבל חוזר ובגדול, ההרשמה של תזמורות ברחבי הארץ היא בשיא כל הזמנים, אנו בטוחים שתהיה חגיגה אמיתית של מוזיקה טובה.

כפר סבא ידועה כעיר של תרבות וחינוך אומר רפי סער, ראש העיר כפר סבא, וכעיר כזו זה אך טבעי שנארח את פסטיבל התזמורות הגדול בארץ שמאחד הרכבים ואמנים מקצועיים בשילוב תזמורות והרכבי בני נוער לפסיפס מוזיקלי יחיד ומיוחד, אני מזמין את תושבי ותושבות כפר סבא לבוא ולהנות יחד איתנו מהחגיגה המוזיקאלית”

פסטיבל “נושפים כפר סבא”, הישראלי לתזמורות והרכבים, נוסד בשנת 1989 ומתקיים מאז כל שנה ברציפות. במהלך השנים הפך פסטיבל “נושפים בכפר סבא”, למוקד עליה לרגל לתזמורות הפועלות בארץ.

לאורך שנות קיומו השתתפו בפסטיבל תזמורות נוער מכל רחבי הארץ, תזמורות והרכבים מקצועיים (ביניהם תזמורת המשטרה, תזמורת צה”ל, האורקסטרה של אבי לייבוביץ’, מארש דונדורמה), אמנים ולהקות מוכרים (להקת אטרף, להקת התקווה 6, להקת פורטרט, רוני דלומי, אבי טולדנו, מתי כספי, דנה עדיני, הראל סקעת, שלומי שבן, קובי אפללו, פבלו רוזנברג, אילנית, מיקי גבריאלוב, יוני רכטר, שלמה גרוניך, ריקי גל, יוני רכטר, אילנית ורבים אחרים) ותזמורות סימפוניות ישראליות (תזמורת האקדמיה למוסיקה ולמחול ירושלים, תזמורת סימפונית של בית הספר למוסיקה ע”ש בוכמן-מהטה, תזמורת קאמרית סולני ישראל כפר סבא).

גם תזמורות כלי נשיפה מקצועיות מחו”ל התארחו בפסטיבל (ביניהם תזמורת כלי נשיפה מלנדפילד קולג’ אורגון – ארה”ב, תזמורת מפכטה – גרמניה, תזמורת כלי נשיפה סבנהוזן – הולנד ותזמורת כלי הנשיפה דרמגרדס מהעיר התאומה דלפט – הולנד, תזמורת העיר מאר – הונגריה, ביג בנד מויסבאדן – גרמניה, תזמורת אורחת מהעיר ג’ינאן שבסין) והתקיימו בו כיתות אומן לכלים השונים בהנחיית מנצחים בינלאומיים, מנצחים ישראלים,נגנים מהתזמורת הפילהרמונית הישראלית ועוד.

תגובות