תערוכה חדשה: קבוצת האמנים “אנחנו” – עולי כפר סבא 2022

אמנים/ות:  אדגרדו סילברמינס, אדית קושניר, איטה תירוש, אנני גוטפריד, בוריס ריגורודסקי, בטי אלטמן, טובה לוי, יפה רקח, מוניק מנדלוביץ, מטילדה רויטמן, מרטה ברבוט, מרים גרינברג, מרים דוגין, מריסה וייזר, נורה טננבאום, ניב פצ’ר, סליה וילהלם, ססיליה סגל, סרג’יו ברבוט, פרננדו קופרמן, פרננדו אנגרמן, רוני סלינס, ריקי סלומון, רנה סגל, שירלי שיין.

 

בתערוכה משתתפת קבוצת אמנים תושבי כפר סבא, רובה של עולים חדשים יוצאי דרום אמריקה המציגים כקבוצה כאן ב’בית ספיר’ בעיר. מכאן גם שמם ושם התערוכה – אנחנו .

התערוכה מגוונת, מרתקת והינה פרי עשייה של תקופה ארוכה, בהנחייתו של המורה המנוסה והוותיק מר אדגרדו סילברמינס  ובאוצרותה של אביה ממון.

אדגרדו, יליד ארגנטינה, בוגר האוניברסיטה לאמנויות יפות בבואנוס איירס והשתלמויות רבות נוספות, הינו בעל ותק בתחום ההוראה. ניהל גלריה משל עצמו ביפו העתיקה והיום מרכז סביבו חובבי אמנות רבים שבאים להנות מהידע שלו וההנחיה בלימודי הציור – במרכז נחשון בכפר סבא כמו גם בבאר שבע, ירושלים ועוד….

אדגרדו הציג מספר תערוכות של תלמידיו וביניהן גם במכון סרוונטס בתל אביב בחסות שגרירות ארגנטינה בישראל.

הטכניקות בהן משתמשים הציירים/ות בתערוכה מגוונות, חלקן צבעי שמן וחלקן אקריליק, יש היוצרים גוונים אישיים משל עצמם, ויש המשתמשים בשפכטל המייצר מריחות רחבות וטקסטורה עבה יותר. הסגנון אימפרסיוניסטי בעיקר, אם כי גם אבסטרקטי-פיגורטיבי.

מאת אוצרת התערוכה:  אביה ממון

תגובות