תערוכה חדשה : יוצרים בצוותא ב”צוות” כפר סבא

אמנים/ות: אורנה רון, בטי מאיר, גדעון שני, חגי כהן, חזי פנט, מאיר קינן, מזל דרור, מנחם ירקוני, משה יהודאי, ניר בן יעקב, נירה גולן, עודד ארז ז”ל, רגב יהושע   

 

29/4/22 – 21/5/22

אירועים בתערוכה:

הכניסה לאירועים חופשית אך כפופה להנחיות משרד הבריאות באותו יום

פתיחה חגיגית ביום ב’ 2/5/22 – התכנסות וכיבוד קל 19:00,  טקס חגיגי 20:00 

  • בשבת 7.5.22 שעה 11:00 סדנת מנדלות עם חגי כהן
  • ביום ד’ 11.5.22 שעה 20:00 הרצאה עם חזי פוזננסקי  “סיפורם של יפי הבלורית והתואר – סיפור הפלמ”ח בשירים ובולים
  • בשבת 14.5.22 שעה 11:00 שיח גלריה עם האוצרת, האמנים והאמניות
  • בשבת 21.5.22 שעה 11:00 הרצאה עם הדסה גורוחובסקי  “תבנית נוף מולדת”

התערוכה היא פרי יצירה של תקופה ארוכה בה פרויקט זה קרם עור וגידים. הנהלת “צוות” סניף כפר סבא פנתה בהצעה לחברים הגמלאים להשתתף בתערוכה ולהציג את עשייתם האומנותית הברוכה. ההיענות הייתה מרשימה ונבחרו שלושה־עשר אומנים ואומניות. התערוכה מקיפה, צבעונית ומגוונת ומוצגים בה כשישים עבודות מרשימות המוצגות לקראת יום העצמאות, חגה של המדינה, בבית האומנים בית לאומני כפר סבא ובו גלריה רחבת־ידיים. אוצרת את התערוכה אביה ממון.

חברי “צוות” כפר סבא המשתתפים בתערוכה, אנשים צעירים ברוחם ובגישתם החיונית לחיים, פרשו אומנם לגמלאות אך ממלאים את זמנם בעשייה ללא הרף. חלק מהם נהנים מעשייה אומנותית נרחבת הראויה לתיעוד ולתצוגה.

את הפרויקט יזם והוביל ברוך גזית — חבר הנהלת הסניף. תמכו ועזרו בהפקת התערוכה והקטלוג אלי הקר יו”ר הסניף, עזרא שמיע סגן יו”ר הסניף והאומנים גדעון שני וחגי כהן. רוח ההתנדבות של הצוות המלווה את הפרויקט באה לידי ביטוי בישיבות רבות שהתקיימו ובהן נבנתה תוכנית מושלמת ותערוכה למופת המלוּוה בקטלוג מושקע.

בתערוכה מגוון גדול של טכניקות, החל בצילומי ענק, ציור באקריליק ושמן, עבור לעבודות קווילט אומנותי ופיסול וכלה בגילוף בעץ.

העבודות משקפות את ציפור נפשם ואהבת הארץ של אנשי ונשות צבא ששירתו את המדינה בכל מחוזותיה. אפשר לראות בהן את נופי הארץ מדרום ועד צפון. את הצילומים והציורים של הנגב והמדבר הצחיח בצילומיו של חזי פנט וציוריו של גדעון שני, או נופים בפסיפסי הזכוכית של רגב יהושע, ציוריו של מנחם ירקוני ומזל דרור. מרבדי פרחי ארצנו או נופים ירוקים מופיעים בציורים של נירה גולן, ניר בן־יעקב, בפיסול בפורצלן קר של בטי מאיר ועבודות הקווילט האומנותי של אורנה רון. יצירות העוסקות ברעיון של החייל הלוחם הישראלי והבעת כוחו וחיוניותו באות לידי ביטוי דווקא בדימוי האריה מלך החיות המפגין כוחניות של ניר בן־יעקב ופֶסל לוחם הסומו של גדעון שני. עודד ארז ז”ל היה טייס ויו”ר מחוז השרון ובתערוכה מוצגים ציורים מהווי שירותו בחיל האוויר. בין ציוריו מופיעה קסדת הטייס שלו ודימוי המטוסים שהמריא בהם. לא נפסח על עבודות גילוף בעץ המרשימות של משה יהודאי, מאיר קינן ורגב יהושע, בהן יש מקומות או בעלי חיים. בולט בהן פסל הנשר החי ברחבי הנגב המסמל אף הוא כוח ושליטה. חגי כהן משתמש בטכניקת ציור מנדלות בעלות משמעות רוחנית, ובתוכן רמיזות של אותיות, פירות ארצנו או סמלים המקשרים את העבודות להווי היהודי והישראלי.

מעניין ומרגש לראות איך אהבת ארץ ישראל ואהבת האדם באות לביטוי בעבודות. מעניין גם לראות את השפעת שירותם הצבאי של האומנים/ות, תפקידם הצבאי או המיקום הגיאוגרפי של האזור ששירתו בו על אופי ציוריהם או פסליהם. 

אביה ממון, אוצרת התערוכה

תגובות