לקראת יום הזיכרון התכנסו עובדי עיריית כפר סבא לאירוע משותף לזכר יקיריהם ששכלו

לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה שיחול בהמשך השבוע, ערכו היום (יום א) עובדי עיריית כפר סבא אירוע לזכר יקיריהם באודיטוריום בבית ספיר בכפר סבא.

האירוע שנערך ע”י אגף משאבי אנוש בעירייה, התקיים במעמד ראש העיר רפי סער, מנכ”ל העירייה יובל בודניצקי, חברי מועצה, ראשי אגפים, מנהלי מחלקות, עובדי עירייה ותושבי העיר שביקשו לכבד את זכר הנופלים.

האירוע נפתח עם תערוכת תמונות בני המשפחה של עובדי העירייה שנפלו במערכות ישראל ובפעולות האיבה, עליהן הדפיסו עובדי העירייה את במילים אישיות את זיכרונותיהם. לאחר קבלת הפנים, במסגרתה נחשפו הנוכחים לסיפורים שמאחורי התמונות והכירו את סיפורי הנופלים, המשיכו האורחים לאודיטוריום להקרנת הסרט “שחר חדש יפציע”, בבימויה של שירלי ברקוביץ ובהפקה של יס דוקו, המספר את סיפורם של אירית ואשר שחר הכפר-סבאים, ששכלו את בנם, סרן עמרי שחר עת שירותו הצבאי וניהלו מאבק משפטי ממושך כדי ליצור לו המשכיות דורית.

לפני תחילת הסרט, האזינו הנוכחים לדברי ראש העיר ולדבריו של אייל סגן מבקר העירייה אייל מגיני, ששכל את בנו איתם מגיני ז”ל לפני כחודש בפיגוע בבר האילקה בדיזינגוף.

ראש העיר רפי סער עם אירית ואשר שחר . קרדיט עמוס לוזון צלמים

“איננו יכולים למנוע מציפור האבל להגיע ולחוג מעל ראשינו אך אני מקווה שנצליח למנוע מהן לקנן בתוך ראשינו. המוות הזה הגיע באופן פתאומי והוא לא נשלט על ידינו” פתח בדבריו אייל מגיני, “מדי יום יש בוקר חדש ואני חייב להמשיך בשגרה ככל אדם אחר, וזאת לצד הגעגועים והאהבה האינסופית שלא ייגמרו לעולם. איבדנו אדם שגופו נרצח אבל הרוח שלו נשארת אתנו ואנחנו כמשפחה וכחברים וכל האחרים חייבים לדעת זאת תמיד ולזכור כי רוחו תמשיך לחיות אתנו לעד”.

ראש העיר רפי סער: “התערוכה יוצאת הדופן המוצגת כאן בפעם הראשונה מספרת סיפור מרגש ומאפשרת לנו להכיר אחד את השני טוב יותר. זוהי עת קשה וכואבת לכל כך הרבה משפחות והאבדן והאבל נותרים כבדים לאורך השנים, בלי קשר לכמה זמן עבר מאז. לצערנו הרב הצטרפו השנה למשפחות השכולות בעיר עוד שתי משפחות, משפחת מורד ומשפחת מגיני הוותיקות היקרות. הטרגדיה הנוראית הזו הכניסה את כל העיר לאבל כבד. יהיו זכרם של הנופלות והנופלים ברוך”.

לאחר תום הצפייה המשותפת בסרט המרגש, ניהלו הנוכחים דיון על הסוגיות המשפטיות והמהותיות המשמעותיות שעלו ממנו.

קרדיט צילום: עמוס לוזון צלמים

תגובות