תוכן ממומן על ידי ישראכרט: מריהוט ועד תאורה: כך תתכננו משרד ביתי נוח ויעיל

לא סתם עוד חדר בבית: אם משרד ביתי מסתכם בעיניכם בשולחן וכיסא, חשוב שתדעו שישנם עוד שלל אלמנטים שצריך לקחת בחשבון שיכולים להפוך משרד ביתי לנוח יותר ואתכם לפרודוקטיביים יותר. על מנת שתוכלו לצלוח את המשימה, ארגנו עבורכם מדריך מפורט שיסייע לכם לתכנן את המשרד הביתי המושלם

קרדיט: Shutterstock
קרדיט: Shutterstock

מגפת הקורונה שפקדה את העולם שלנו בשנים האחרונות הכריחה אותנו לבצע לא מעט שינויים, כאשר אחד מהם הוא מעבר חלקי או מלא לעבודה מהבית. עבור חלקנו הייתה זו ברכה, וחלק נכבד מאיתנו הבין שכדי לעבוד ביעילות, אי אפשר להישאר על הספה בפיג’מה כל היום, וחייבים לתכנן חלל ייעודי לשעות העבודה. בין אם אתם שכירים שעברו למודל עבודה היברידי ובין אם אתם עצמאיים – על המשרד הביתי להיות מתוכנן בצורה כזו שתאפשר לכם יעילות מקסימלית, לצד נוחות ואסתטיקה. אז מה חשוב לקחת בחשבון בעת התכנון, על מה ניתן להתפשר ועל מה אסור לכם לוותר? 

 

הבסיס: החלטה על תקציב

 

עוד לפני שניגש לדבר על המשרד עצמו ועל האלמנטים השונים שכדאי שנכניס אליו, חשוב להבין כי כל תכנון טוב מתחיל בהגדרת התקציב. על מנת שתוכלו לתכנן את התקציב באופן יעיל, יש לבצע תחילה הבחנה דקדקנית בין הרצונות שלכם לבין הצרכים שלכם, ולהיות נכונים לוותר על מותרות כאשר התקציב אינו מאפשר זאת. כך או כך, אם אתם נמצאים בסיטואציה בה הזמן דוחק ואתם זקוקים למשרד הביתי באופן דחוף, ניתן להסתייע בהלוואה ברגע*, שתאפשר לכם להתחיל לעבוד על הנושא ללא דיחוי. יש להדגיש שבמידה והחלטתם להיעזר בהלוואה מיידית, מומלץ לבחון באחריות את תנאי השירות של הגוף המלווה ולבצע השוואה בין ההצעות השונות. זאת ועוד, חשוב לתכנן היטב את התקציב ולהימנע מרכישות לא נחוצות, על מנת שלא להיכנס לחובות מיותרים. 

 

ויהי אור

 

תאורה היא אחד מהאלמנטים הבסיסיים והחשובים ביותר בכל חלל, בדגש על חללים כמו המשרד הביתי. התאורה לא רק מקלה על העיניים שלנו ומסייעת לנו לתפקד בצורה טובה יותר, אלא גם משפיעה על מראה החדר ואף על מצב הרוח שלנו. בעת בחירת התאורה למשרד, יש לקחת בחשבון שלושה אלמנטים עיקריים: גופי התאורה, הסוג והצבע של הנורות ומיקום התאורה. ככלל, במשרד הביתי מומלץ לשלב תאורה שמדמה אור טבעי, כיוון שתאורה כזו לרוב תטיב הן עם העיניים והן עם מצב הרוח שלנו. בנוסף, חשוב להבטיח כי התאורה ממוקמת בזווית שלא תרצד על גבי המחשב ותסנוור אותנו, אך תהיה עדיין חזקה מספיק כדי לוודא שלא נצטרך לאמץ את העיניים בעת קריאת מסמכים, למשל. 

 

פינת העבודה: לא מה שחשבתם

 

הכיסא והשולחן המשרדיים, שמרכיבים למעשה את פינת העבודה, הם אולי הפריטים האלמנטריים ביותר במשרד. כשמדברים על הפריטים הללו, לא פעם המילה “אורתופדי” נזרקת לאוויר, כביטוי לכיסא או לשולחן איכותיים, שיספקו למשתמשים תמיכה מרבית. כדאי לדעת כי בשונה ממה שנהוג לחשוב – כשהעניין נוגע לריהוט משרדי, המילה “אורתופדי” היא במקרים רבים דרך מתוחכמת לשכנע אתכם להוציא סכומי עתק. למעשה, בעת בחירת הכיסא והשולחן המשרדיים, כלל המפתח היחידי שיש לתת עליו את הדעת הוא הנוחות. במילים אחרות, כל עוד הכיסא והשולחן מותאמים אליכם ולמידות שלכם באופן אידיאלי – ובכלל זה לגובה, למשקל שלכם ולאופן הישיבה המועדף עליכם – ניתן בהחלט להסתפק גם בכאלה שמחירם נמוך יחסית ושלא נושאים בהכרח את תווית ה”אורתופדי” הפופולרית. 

 

להשתלט על הבלגן

 

המשרד הביתי ופינת העבודה לא פעם נוטים לאי סדר, בעיקר בשל המסמכים, כלי הכתיבה והאלמנטים הנוספים שנוטים “להסתובב” בחדר. על מנת להתגבר על הבעיה הזו, רצוי לרכוש למשרד ריהוט שמכיל כמה שיותר מקומות אחסון – ובכלל זה מגירות, ארונות ומדפים. על מנת לחסוך אף עוד יותר במקום, מומלץ לרכוש פריטי ריהוט שמתפרסים לגובה ולא לרוחב. עניין זה יסייע לכם להשתלט על הבלגן וליהנות מחלל נקי ונעים יותר.

 

ירוק בעיניים

 

משרדים הם ללא ספק מקומות שנוטים ל”אפרוריות” קלה, בעיקר בשל העובדה שהם נמצאים בחללים סגורים. אחת הדרכים הנפלאות ביותר להוסיף למשרד קצת צבע ולקשט אותו בעלות מינימלית, היא באמצעות הוספת עציצים, אשר ישדרגו את חלל החדר מבחינה אסתטית וישפרו את מצב הרוח שלכם. כדאי לדעת כי ישנם גם צמחים שנחשבים למטהרי אוויר, כמו למשל פוטוס, אשר לא רק ישמשו כאלמנט דקורטיבי יפהפה, אלא גם יסייעו לשמור על הבריאות שלכם בטווח הארוך. 

לסיכום, עבור אלו מכם שמרגישים שעבודה מהבית מהווה אתגר, דעו שיצירת הפרדה של חלל משרדי ביתי מקלה על האתגר הזה ומאפשרת לכם לחלק את זמנכם באופן קל בין העבודה לבית. כאשר תדאגו לריהוט נוח, מקומות אחסון נגישים, תאורה נכונה וקצת צבע בעיניים, כנראה שכבר לא תרצו לחזור למשרד הרגיל לעולם.

*בכפוף לאישור החברה ותנאיה. המלווה ישראכרט מימון בע”מ. אי עמידה בפירעון ההלוואה או האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

**הפרסום איננו מהווה הצעה ו/או התחייבות למתן הלוואה/אשראי.

***מידע כללי בלבד. אין לראות באמור משום המלצה ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא.

תגובות