המופע השנתי לכבוד יום הניצחון על גרמניה הנאצית
אמש (חמישי) קיימה עיריית כפר סבא באמצעות מחלקת התרבות את המופע השנתי לכבוד יום הניצחון על גרמניה הנאצית שצוין בכל העולם ביום ראשון, ה- 9 במאי 2022
מאז התקבל חוק הניצחון על גרמניה הנאצית בכנסת ישראל ונכנס לחוקי המדינה, מקיימת בכל שנה עיריית כפר סבא את הקונצרט החגיגי באודיטוריום בית ספיר לזכר מיליון וחצי אשר לחמו בצבאות בעלות הברית וביחידות הפרטיזנים, בהם חצי מיליון בצבא האדום. יותר מ-250 אלף חיילים יהודים נהרגו במלחמת העולם השנייה וכ-200 אלף זכו באותו הצטיינות.
האירוע החגיגי נערך באודיטוריום בית ספיר במעמד ראש העיר רפי סער, יונה מייקלר ממשרד הקליטה, וטרנים ותיקי המלחמה ובני משפחתם, תושבי העיר ואורחיהם. לאחר דברי ראש העיר, נהנו האורחים ממופע מוסיקה מרגש ויפהפה מידי זמר הטנור פליקס ליפשיץ, הכנר הבינלאומי סנייה קרויטור, איסאטו ביטבוקס, אמן ביטבוקס אקפלה בילאומי והלהקה אלכס סלוצקי, לכבוד גבורתם של הגיבורים שנפלו בעת שהגנו על העולם החופשי מפני מכונת המלחמה הגרמנית.
ראש העיר רפי סער: “גבורתם של לוחמים במלחמת העולם השנייה חייבת להיות מוזכרת בסיפורים המרכזיים בתולדות עם ישראל במדינה ומחוצה לה. גם 77 שנים אחרי שהסתיימה אותה מלחמה נוראה בכניעת הצורר הנאצי, חובתנו המוסרית לזכור, להזכיר ולהוקיר תודה לכל אותם לוחמים שעצרו בגופם את מכונת ההשמדה הנאצית. בכפר-סבא נותרו עמנו שישה וטרנים וותיקי המלחמה –שאנו מוקירים ומודים להם על גבורתם. אני מאחל לכולכם בריאות איתנה, ומבטיח לכם כי אנו נשמור על המורשת שלכם ונעביר אותה בגאווה לבנות ובני הדור הבא”.
מוקדם יותר השבוע, קיימה עיריית כפר סבא את הטקס העירוני לציון ניצחון בעלות הברית על גרמניה הנאצית, באנדרטה שבכיכר כ”ץ מילר.

תגובות