70 ילדים ונערים בסיכון במאגר הארצי, הממתינים למשפחת אומנה

משבר הקורונה לא היטיב את מצבם של אוכלוסיית הילדים/ות והנערים/ות בסיכון.  ילדים/ות ונערים/ות אלו, שנתוני הפתיחה שלהם מלכתחילה לא מאפשרים להם לחיות חיים בטוחים ונורמטיביים, מצאו עצמם מתמודדים בשנתיים האחרונות עם אתגריים נפשיים חדשים, כאשר לא לכולם יש את היכולת או הכלים להתמודד איתם.  במאגר הארצי של משרד הרווחה והביטחון החברתי, ממתינים כיום כ – 70 כדי להיקלט במשפחות אומנה.

משפחת אומנה היא מסגרת משפחתית זמנית תומכת עבור ילדים ונוער מגיל ינקות ועד לגיל 18, שהוצאו מבתיהם ומחזקת הוריהם. במסגרת האומנה הילדים זוכים לחוויה משפחתית מתקנת בסביבה בריאה ובונה, משתלבים בחיי הבית באופן מלא וגדלים בחיק משפחה ערכית ונורמטיבית, עד שיוכלו , במידת ומתאפשר, לחזור לגדול עם ההורים הביולוגים.

ארגון ‘אור שלום’, ארגון ללא מטרות רווח, מטפל למעלה מ 40 שנה בילדים ונוער בסיכון שהוצאו מבתיהם על ידי רשויות הרווחה ומטופלים במסגרות חוץ ביתיות עקב בשל נסיבות של חוסר מוגנות קיצונית וקשיים בתפקוד ההורי באמצעות השמת הילדים במסגרות חדשות, מעניק הארגון לילדים אלו את כל מה שנמנע מהם – הגנה מידית, בית חם, יד מחבקת, משפחה עוטפת וכל מה שילד זקוק לו לצורך התפתחות תקינה וסיכוי אמיתי להווה ולעתיד טובים יותר.

בעיר כפר סבא ישנם כיום 12 משפחות אומנה המלוות על ידי אנשי מקצוע של ארגון אור שלום, המעניקים להם באופן שוטף תמיכה, סיוע  ומענה מקצועי ורגשי במשך כל תקופת האומנה.

בימים אלו מנסה הארגון לגייס משפחות אומנה נוספות כדי לתת מענה חשוב ומשמעותי לילדים אלו. משרד הרווחה והבטחון החברתי קבע 5  קריטריונים בסיסיים בהם צריך לעמוד כדי לעבור את שלב המיון הראשוני להיות משפת אומנה:

גילאי 25 עד 55 , מצב בריאותי תקין , העדר  רישום פלילי , בעלי השכלה של עשר שנים לפחות ובעלי מקור הכנסה בסיסי. משפחות שעונות על הקריטריונים הבסיסיים עוברות הליך מיון קפדי עד לבחירתם כמשפחת אומנה.

כיום, מפעיל ארגון אור שלום כ-580  משפחות אומנה במרכז הארץ ומטפל בכ-800 ילדים, 177 מהם בעלי צרכים מיוחדים. הילדים מגיעים מכל הדתות והמגזרים ומשולבים במשפחה התואמת את הצרכים והתנאים להם זקוקים.  באזור המרכז מחפש הארגון  בית ל-34 ילדים. עזרו לנו לשקם את חייהם והצטרפו למשפחת אור שלום.

טלי חלף, מנכ”לית ארגון אור שלום: ” במדינת ישראל ישנם כיום כ70 ילדים המחפשים בית חם ומשפחה תומכת, אנו זקוקים למשפחות נוספות שיפתחו את הלב ויצטרפו למשפחת אור שלום וביחד נעניק לילדים ולבני הנוער מסגרת טובה, יציבה ומפתחת שתאפשר להשתקם ולממש את הפוטנציאל שלהם.”

רחל איגר לוין , מפקחת אומנה ארצית: ” אני קוראת למשפחות מכל גווני החברה בישראל לפתוח את הלב והבית לילדים שהגורמים המוסמכים , קיבלו החלטה כי יש להעבירם למשפחת אומנה.  חשוב לציין שמשפחות האומנה מלוות על ידי גופי אומנה המפוקחים על ידי משרד הרווחה והביטחון החברתי”.

להצטרפות למשפחות אומנה: Omna – Or Shalom Page 1 (formtitan.com)  או חייגו *8936 .

תגובות

תגובות