כפר סבא: מובילה בתחום החינוך לקיימות ולאיכות הסביבה
תלמידי בתי הספר בן גוריון, בר אילן וגורדון, והתיכונים רבין וגלילי במיזמים יצירתיים בתחום הקיימות
בימים אלה מסתיימת במוסדות החינוך בעיר התוכנית החינוכית “קיימות עושים בשכונה”. התוכנית היא חלק מקול הקורא פרק ב לחינוך לקיימות של המשרד להגנת הסביבה, שהתקיימה במקביל ב- 5 מוסדות חינוך בעיר: בתי הספר בן גוריון, בר אילן וגורדון, והתיכונים רבין וגלילי.
במהלך התקופה האחרונה השתתפו הכיתות הנבחרות בכ-10 מפגשים בהם הם זכו לחקור את הסביבה שלהם ולהכיר את עולם הקיימות, עברו סיורים במרכז הקיימות העירוני קיפו”ד, בפארק העירוני וברחוב החברתי החי”ש.
לקראת סיום התוכנית בחרו הילדים מכל כיתה נושא חשוב אליו התחברו יותר מכל ויצרו מיזם חברתי משותף במטרה להעביר את המסר שלהם הלאה ולקדם את ערכי הקיימות בעירם.
התלמידים הכינו מיזמים יצירתיים בתחום הקיימות והקהילתיות; קבוצה אחת הכינה עציצים מבקבוקים, במטרה להזכיר לציבור לשמור על העצים ולא לזהם את כדור הארץ בחומרי פלסטיק.
תלמידי בן גוריון בחרו לקשט את הביתן של שומר בית הספר והכינו פעילות חידות על השומר שהעבירו אחרי זה במשחק לכיתות אחרות .
ילדים אחרים הכינו והעבירו סיורים בנושא חשיבות הצומח לאדם, אחרים קישטו פחי בית הספר להעלאת חשיבות השמירה על הניקיון.
היה גם פרויקט של הכנת ערכת יום הולדת לשימוש חוזר שהומצא ע”י הילדים במטרה להעלות מודעות ביחס לבזבוז, תלמידים אחרים חשבו על הקמת בית נתינה לקהילה אשר ימוקם בפארק ויהיה נגיש לכלל ציבור התושבים.
ראש אגף הקיימות בעיריית כפר סבא, תמי קצבורג נבנצל: “אין תחליף לחינוך לקיימות. זהו אפיק משמעותי להתמודדות עם סוגיות סביבתיות מורכבות בעתיד ולביסוסה של חברה בת-קיימא הלכה למעשה. אני גאה בתלמידים הנפלאים שלנו שאימצו את הנושא ולקחו על עצמם את המשימה החשובה להעביר את הערכים הללו הלאה. החיבור למקומיות הוא שמאפשר את התפתחות החיבור והאהבה לטבע ולסביבה”

תגובות