הראשונה בעולם: משלחת של האיחוד האירופי הגיעה לסיור לימודי בתחום הקיימות בעיריית כפר סבא

בשבוע שעבר (יום ג) אירחה עיריית כפר סבא בשיתוף אוניברסיטת תל אביב משלחת מאיטליה וספרד, שהגיעה לישראל במסגרת קול קורא -SME4SMARTCITIES של האיחוד האירופי. המשלחת הורכבה מנציגי השותפים והיזמים מאיטליה, ספרד וישראל, שלוקחים חלק בפרויקט עסקים קטנים ובינוניים ברשויות מקומיות , מקדמים פתרונות חדשניים לאתגרים עירוניים , במימון האיחוד האירופי.

במהלך הביקור, התארחו חברי המשלחת במרכז הקיימות העירוני, מרכז קיפו”ד החדשני ופורץ הדרך בו האזינו לסקירה על טיב המקום ועל פעילותה הענפה של העיר בתחום הקיימות והחדשנות, תוך הסברים מלווים אודות תכנית ההערכות העירונית למשבר האקלים וסיפור ההקמה הייחודי  ופועלו של מרכז ארט קיימא .

בהמשך, התכנסה המשלחת באודיטוריום ספיר בו נערכה קבלת פנים רשמית במעמד סגן ראש העיר אורן כהן ונשאו דברי ברכה מחזיקת תיקי ערי תאום וקשרי חוץ, פליאה קטנר והיועץ לשגריר ספרד, אנטוניו מילאן.

לאחר מכן, האזינו האורחים להרצאות של מנכ”ל זיפקום, אסף שדה, שהציג מודל מצליח של שיתוף פעולה בין עסקים לרשויות ושל ד”ר ירון זינגר שהציג פתרון מבוסס טבע לטיפול בנגר העירוני. הרצאות אלו הציגו לאורחים את מובילותה של העיר בשיתופי פעולה עם עסקים ואקדמיה, שמאפשרים צמיחה והתפתחות ללא הפסקה.

לסיום הערב זכו האורחים להדרכה אישית מפיה של דורית עוז ממוזיאון העיר על תולדות כפר סבא וההיסטוריה שלה. משתתפי הכנס ביקשו לשמוע מידע נוסף וציינו שהביקור היה מרתק, מעשיר ומהנה.

ראש העיר רפי סער: “כפר סבא חרטה על דגלה את נושא הקיימות והחדשנות, ומובילה אותו בכל תחומי החיים בעיר. מטרת העל של שיתוף הפעולה המבורך הזה הוא להביא להתייעלות אנרגטית, לצמצום פליטת גזי חממה תוך מציאת פתרונות לתופעת אי החום העירוני במטרה להתמודד עם אחת מהבעיות המרכזיות שנוצרו בעיר כתוצאה ממשבר האקלים. בהזדמנות זו, אני מודה לכל השותפים שתמכו ועזרו בהצלחת האירוע ובמיוחד לליהי קורן , מנהלת הפרויקט מטעם העירייה מאגף הקיימות והחדשנות ולאודליה ויסבלט רצהבי, אחראית קשרי חוץ מאגף הדוברות שבלי עבודתן המדוקדקת לא היינו זוכים לארח משלחות כה מוצלחות בעת האחרונה. נמשיך לפעול לשמירה על כדור הארץ בקידום פתרונות חדשניים, למען העתיד של ילדינו”.

מחזיק תיק הקיימות והחדשנות, עילאי הרסגור-הנדין: “שמחנו לארח את המשלחת ממדינות האיחוד האירופי, לחלוק מהידע הרב שצברנו בכפר סבא וללמוד ממקבילינו בחו”ל. שיתוף הפעולה בין עיריות ברחבי העולם, אקדמיה ועסקים מעמיד אותנו בחזית הפעילות הסביבתית ומעיד שוב על ההובלה של כפר סבא בתחום”.

ראש אגף קיימות וחדשנות בעירייה, תמי קצבורג נבנצל: “אנו שמחים לקחת חלק בפרויקט האיחוד האירופי ולקדם עבור תושבינו ועבור אזרחי ישראל והאיחוד האירופי כולם, שיח בינלאומי על חשיבות עסקים קטנים ובינוניים והקשר בינם לבין רשויות מקומיות. בזכות העבודה האינטנסיבית יחד עם שותפינו בפרויקט, נבחרו אתגרים משמעותיים שיכולים לחולל שינוי אמתי”.

תגובות