הורים לתלמיד בביה”ס היסודי גולדה בכפר סבא: “סייעת ביה”ס כינתה את בננו ‘כושי, שמן ומסריח’

מאת: אירית מרק

“פגעו ופצעו את נפשו של בני”, כך טוענת אם לתלמיד בביה”ס היסודי גולדה בכפר סבא. המקרה לטענת האם “טואטא תוך התעלמות מוחלטת מהפגיעה בילד בן 11 הלומד בביה”ס היסודי”.

לדברי ההורים, הסייעת בביה”ס הביעה במשך תקופה זלזול וחוסר יחס לבנם. באחד המקרים אירע מקרה חמור שהיווה השיא מבחינתם כאשר כינתה הסייעת את הילד “כושי, שמן ומסריח”. ההורים המזועזעים הגיעו לביה”ס לפגישה עם המנהלת יעל אילון שהבטיחה טיפול מיידי במקרה, תוך ניסיון השתקת ההורים מלפעול מחוץ לכתליי ביה”ס.

ביה”ס גולדה כפר סבא

“עד לרגע זה, אותה סייעת לא עלתה לשימוע, בירור או השעיה, היא ממשיכה לעבוד בביה”ס כאילו כלום לא קרה”, מספרת האם “המנהלת הבטיחה לנו טיפול יסודי בנושא, אך בפועל לא נעשה דבר. הבן שלנו מאז מתוסכל מהמצב, מתעורר בלילות ובטחונו העצמי ירד לאפס. אין עם מי לדבר. כשסיפרנו למנהלת שהבן עובר תקופה קשה בעקבות האמירות המזעזעות היא המליצה לנו לממן טיפול פרטי לילד. גם בשבוע שעבר, בעת ויכוח של 2 תלמידים, הבן שלנו ביקש מהסייעת התערבות והיא המשיכה לקלוע בצד צמות לילדות. הבן שלנו נפגע ובמקום להתייחס למקרה בראש סדר העדיפויות ולהציע טיפול מטעם ביה”ס אשר ימומן על ידם, התחושה שלנו קשה מאוד”.

עוד מספרת האם כי מאז המקרה היא חוששת לשלוח את בנה לביה”ס “אני שולחת את הבן שלי בכל בוקר עם דמעות בעיניים, למקום שאמור להיות הכי מוגן עבורו, הכי מכיל, הכי שומר. הסייעת הזו עשתה צלקת בנפשו של בני שתגליד עוד שנים רבות אם בכלל”.

מעיריית כפר סבא נמסרה תגובת מנהלת ביה”ס: “בעקבות תלונה של האם, נערך בירור מקיף מול הסייעת, הזוכה לשבחים בגין עבודתה בבית הספר זו השנה השלישית, ולא נמצא ממש בטענות. יחד עם זאת, חודדו הנהלים מול כל צוות בית הספר, שנתבקש, ללא כל קשר למקרה, להמשיך ולנהוג ברגישות ובכבוד בכל תלמיד ותלמידה, כפי שנעשה עד כה”.

תגובות