ניקוי גגות רעפים- למה כדאי לעשות וכיצד עושים ניקיון יסודי ? כל התשובות בפנים 

גגות רעפים מטרתם היא להגן על הבית מפני חדירה של נוזלים ומזיקים אך לא רק, היום יש מגוון עצום של רעפים בכל מיני צבעים וטקסטורות אשר תורמים רבות למראה האדריכלי והמעוצב של הבתים. 

כיוון שהרעפים נמצאים בחלק החיצוני של הבית הם צוברים לכלוך ונזקי טבע רבים במרוצת השנים, רבים מהרעפים הישנים מתמלאים בעובש, פיח, לשלשת ציפורים ועוד . 

מצב זה אינו גזירת גורל וניתן ורצוי לנקות ולחדש את מראה הרעפים אחת לתקופה ובכך לשמור על תחזוקה נכונה ואסתטיקה למבנה. 

 

ניקוי גגות רעפים זה האמצעי הטוב ביותר לשמור על איכות הרעפים ולשמור על עמידותם אל מול נזקי הטבע ונזקי בלאי שונים כגון סדקים, בנוסף ניקוי גג רעפים עוזר לשמור על צבעם של הרעפים ומראם האסתטי לאורך זמן וכמובן שכולנו אוהבים מראה אסתטי ונקי בייחוד שמדובר על בית המגורים שלנו, אבל שמגיע הרגע לנקות את הרעפים אנו הופכים לעצלנים ודחיינים ופתאום קצת פחות אכפת לנו ממראה הגג.

כמו שציינו קודם ניקוי רעפים לא רק חשוב לאסתטיקה אלא גם לתחזוקת הרעפים ושמירה על עמידותם לאורך זמן לכן אין לדחות את הטיפול בהם . 

אחת הסיבות העיקריות לדחיית ניקוי הרעפים היא שזאת עבודה מסוכנת בגובה והיא מצריכה שימוש בציוד מתאים ועוצמתי, אבל יש לזה פתרון- הזמנת בעל מקצוע המתמחה בניקוי גגות רעפים שהוא בעל ציוד מתאים והסמכה לעבודה בגובה תפתור את הבעיה ללא סיכון מיותר. 

 

למה כדאי לבצע ניקוי גגות רעפים תקופתי? 

ראשית- אסתטיקה, הגג נמצא בחזית הבית וגם עם הקירות נקיים, הגינה מטופחת ופנים הבית מתוחזק ונוצץ כל זה לא יעזור אם הגג מלוכלך ומלא בעובש חזית הבית תראה לא טוב.

שנית- תחזוקה , כאשר עושים ניקוי רעפים תקופתי נחשפים למצב הגג והרעפים ומונעים בעיות מבעוד מועד, אם יש רעפים שזזו או נשברו נגלה זאת בזמן הניקיון ונמנע מצב של חדירת מים עתידית. 

כיצד עושים ניקוי גגות רעפים איכותי ויסודי ? 

הדרך הטובה ביותר לנקות את הרעפים היא באמצעות לחץ מים גבוה, ישנם מכשירי לחץ מים בין 150-3000 בר הקיימים בשוק, לקבלן ניקיון העוסק בניקוי גגות ראוי שיהיה מכשיר של לפחות 400 בר לחץ מים בשילוב עם מים  רותחים.

המים אשר ניתזים על הגג בלחץ גבוה חודרים לחריצים ומסירים את כל הלכלוכים והכתמים, כאשר הניקיון מבוצע עם לחץ מים חמים אנו מסירים לא רק את הלכלוך אלא גם את העובש והפטריות ומשמידים אותם. 

כדי לעבוד על גג יש לפעול לפי כל תנאי הבטיחות הכוללים רתמה תקינה לעובד, נעלי אנטי סילק, הכשרה של עבודה בגובה אצל מדריך עבודה בגובה מוסמך, כמו כן ראוי וכדאי שהעובדים יהיו מבוטחים בביטוח עבודה בגובה לכל מקרה שלא יקרה. 

ניקיון בלחץ מים גבוה מביא את התוצאות הטובות ביותר לרעפים וניתן להגיד שקבלן ניקיון בלחץ מים טוב יצליח להקנות לרעפים מראה חדש כאילו הרכבתם רעפים חדשים . 

 

המאמר בחסות פרוג’ט ניקוי בלחץ מים גבוה אשר מתמחים בניקוי גגות רעפים. 

תגובות

תגובות