בני ובנות המצווה של בית הספר “סאלד” חינוך מיוחד עלו לתורה בטקס מיוחד במינו במעמד סגן ראש העיר דני הרוש
*הטקס מהווה המשך ישיר לפעילות שמתבצעת במהלך השנה בשיתוף פעולה עם קהילת “הוד והדר” בעיר זה למעלה מעשור, במסגרתה לומדים תלמידות ותלמידי בית הספר את המורשת ועולים לתורה*
טקס עלייה לתורה מיוחד במינו נחגג בבית הכנסת של קהילת “הוד והדר”, הקהילה הקונסרבטיבית בכפר סבא, במסגרתו חגגו בני ובנות המצווה של בית הספר “סאלד” בעיר את הגיעם למצוות.
הטקס, המתקיים זה למעלה מעשור בשיתוף קהילת “הוד והדר,” התקיים במעמד המשפחות הנרגשות של התלמידות ושל התלמידים ובמעמד סגן ראש העיר דני הרוש, שאף הוזמן לעלות לתורה יחד עם תלמידי בית הספר, ונענה להזמנה בשמחה.
טקס העלייה לתורה מהווה את שיאה של שנה, במהלכה למדו הילדים את המנהגים ואת אופן הקריאה בתורה יחד עם נציגת קהילת הוד והדר, שהגיעה אחת לשבוע לבית הספר, לימדה אותם והכינה אותם לטקס המרגש.
יש לציין, כי שלושה ימים לפני הטקס העירוני, הגיעו תלמידות ותלמידי לכותל, שם התקבלו בשופרות ובתופים על ידי ישיבת הכותל ועמותת “מחוברים לחיים”, שלקחה על עצמה זה כעשור לקיים טקס מיוחד עבור הילדים, המלווים בהוריהם, ברחבת הכותל.
*ראש העיר, רפי סער*: “אני גאה ונרגש על הזכות לעמוד לצדם של בני ובנות המצווה מבית הספר סאלד, ועל הזכות שניתנה לי ללוות אותם ברגע כל כך חשוב בחייהם, של סיום תקופת הילדות וכניסה לעולם הבגרות. אני מאחל לתלמידים ולתלמידות היקרים הרבה הצלחה בהמשך חייהם ובטוח כי נקודת המפנה אותה יציינו השבוע, בנוכחות בני משפחותיהם המחבקים, תהיה רק אבן דרך ראשונה בדרכם החדשה בחיים הבוגרים. אני מודה לקהילת ‘הוד והדר’ על עשייתם המרגשת למען הזולת. בעשייתם זו הם מהווים דוגמה ומופת לעיר כולה”.
*סגן ומ”מ ראש העיר דני הרוש, מחזיק תיק חזות העיר*, שייצג את עיריית כפר סבא באירוע הייחודי: ” היה לי היום את הכבוד הגדול ואת העונג לברך את ילדות וילדי בית הספר סאלד, אשר הגיעו לגיל מצוות וחגגו את המאורע המרגש יחד עם בני המשפחה, הצוות החינוכי של בית הספר השייך לזרם החינוך המיוחד, צוות אגף החינוך העירוני וקהילת הוד והדר, שהתגייסה לאירוע כמדי שנה. לראות את פניהם הנרגשות של הילדות והילדים, את החיוך הרחב והשמחה על פניהם – כל אלה מזכירים לכולנו שוב ושוב כמה הפרויקט הזה חשוב ומבורך. אני מודה לכל מי שלקחו חלק וסייעו במיזם החברתי הזה ומאחל המון אושר, בריאות והגשמת חלומות לכל ילדות וילדי המצווה ובני משפחותיהם”.
*מנהלת בית הספר, אילנה פולק:* “זה טקס מרגש במיוחד, במסגרתו מגיעים הילדים והילדות למעמד העלייה לתורה ופתיחת ארון הקודש, בשיתוף קהילת ‘הוד והדר’, המחבקת את תלמידינו. זו חוויה מעניקה ומפתחת עבור התלמידות והתלמידים בבית הספר, המחברת אותם למורשת היהודית”.

תגובות