“העוצמה מאחורי העדשה” ; סדנת צילום מרגשת לאימהות יחידניות נסתיימה בתערוכת צילום ייחודית

בסיום קבוצת העצמה של פוטותרפיה לנשים שבראשן הורה עצמאי, שנערכה במסגרת מרכז עוצמה באגף שירותים חברתיים – קהילתיים בעיריית כפר סבא לאורך 10 מפגשים, התקיימה תערוכת הסיום בה הציגו המשתתפות את צילומיהן האמנותיים בספריה העירונית בכפר סבא. בסדנה שהונחתה ע”י ענבר ונגה צפתי, הצליחו לבנות המנחות חיבור אמתי בין המשתתפות- אימהות חד הוריות מקסימות שהרגישו שהחיבור שנוצר היה נפלא וחשו שהן מכירות שנים רבות.

מוזמנות להצטרף לקבוצת מאמות ופאפות כפר סבא – לחצו כאן

התערוכה הייחודית הוצגה ביום שני בתחילת השבוע, והנשים שהשתתפו בקבוצה שיתפו בתהליך המשמעותי והמרגש שעברו.

“אני מבקשת להביע את הערכתי ותודתי על הזכות להשתתף בסדנת ההעצמה בצילום”, מספרת אילנה סרודי, אם יחידנית לאיתמר ולדביר המקסימים, שהשתתפה בסדנה והציגה צילומיה בתערוכה “לשמחתי הצטרפתי לסדנת העצמה וגיליתי עוצמות חבויים ועולם קסום.  בכל שבוע מחדש חיכיתי בקוצר רוח למפגש הבא. הימצאות במסגרת שכזו היא מחויבות לעצמי, כי לא פשוט לצאת מהשגרה המוכרת, ההישרדותית ולצאת להעצמה עצמית, להקשבה לקולות הפנימיים, להתפתחות. מצאתי חובה לעצמי לקחת אתנחתא מהמרוץ היומיומי ולהיטען.

בימים מורכבים שכאלה המצלמה נתנה מקום להבעת רגשות, לתחושות, להביט החוצה ולהביט פנימה. בכל מפגש למדתי מונחים מעולם הצילום, טכניקות מעשיות ומהנות נחשפתי למיומנויות ושיטות צילום ורעיונות חדשים שבאו לידי ביטוי במציאות הפיזית.

הסדנה אפשרה לי להסתכל ולהתבונן על הדברים מנקודת מבט שונה. פיתחתי שפת צילום אישית שלי, טווח הראייה מתרחב, ורגשותיי באו לידי ביטוי בצילומים. המפגשים המגוונים היו ייחודיים ומעניינים ופתחו עבורי זוויות הסתכלות חדשות. גיליתי שהצילום מלמד אותי להגיע לנבכי הנפש, להתחבר, להתבונן.

ההתמודדות המשותפת לנו לכל האימהות החד הוריות, האתגרים, נראה שלא היה צורך להסביר ולא הייתה שפיטה, שיחות החולין ושיחות הנפש ולעיתים הדמעות שזלגו מעצמן נתנו מקום להבנה, הכלה ושתיקה, וגם צחוק מתגלגל. וכמובן שכל מפגש הכיל ארוחת בוקר עשירה וטעימה עם פינוקים מתוקים.

חובה נעימה לי להודות לגברת נגה צפתי ולענבר המנחה שהעטירו עלינו שפע של עדינות ואהבה. ענבר העבירה את הסדנא ברגישות עצומה ובמקצועיות רבה, בעלת תובנות של ידע, העשירה את ידיעותינו בתחום הצילום. לימדה אותי שבעוצמת הצילום לפתח עולם התבוננות אל תוך עצמי ללא פחד, ראייה רחבה מתוך הבנה ואמונה בעצמי. הסדנה הייתה חוויה מעצימה ומחבקת שמשאירה טעם של עוד. מחכה בקוצר רוח לסדנת ההעצמה הבאה שתעזור לי לפרוש כנפיים.”

רוזי נוימן, ראש אגף שירותים חברתיים קהילתיים בעיריית כפר סבא: “אני שמחה על כך שאנו מצליחים כל פעם מחדש לספק לתושבות ותושבי העיר שלנו תכניות וסדנאות כה מעמיקות ולהעניק להם ערכים מהותיים שתורמים להם הלכה למעשה בחייהם. אני מודה לכל עובדי אגף שירותים חברתיים קהילתיים, שעושים עבודת קודש ומצליחים לרגש כל פעם מחדש. זה מחמם את הלב לראות כיצד כל העבודה הקשה שלנו מתורגמת לתרומה אנושית ויצירתית כל כך משמעותית”.

תגובות