טורניר “עמיתי כפר סבא” ה-1 לזכר הילד עמית מזרחיל

ביום שבת האחרון התקיים הטורניר “עמיתי כפר סבא” לזכרו של עמית מזרחיל, תושב כפר סבא ושחקן הפועל כפר סבא, שנפטר לפני שנה ממחלת הסרטן בגיל עשר.

בטורניר לזיכרו, המתקיים זו הפעם השנייה, השתתפו לראשונה כל קבוצות הכדורגל בעיר כפר סבא בשנתון 2011: הפועל, קבוצתו של עמית, בית”ר, מכבי ו”עלייה”.

מי שריגשו במיוחד היו חבריו של עמית לקבוצה כשסימנו את הספרה 2, מספר החולצה של של עמית איתה הוא שיחק, אחרי שהבקיעו שערים. שניים מחבריו הכינו חולצות עם הספרה והכיתוב “מזרחיל – תמיד בליבנו”.

אביו של עמית, אורן מזרחיל, סיפר על עמית: ״מעל הכל הוא היה גיבור. הוא היה גיבור אמיתי. לא גיבור כמו ספיידרמן או סופרמן, כי להיקרא גיבור כשיש לך כוחות על, זה לא באמת חכמה. הוא היה גיבור כי לא היו לו כוחות על, הוא היה בסך הכל ילד, עם חששות של ילד, ועם פחדים של ילד. והוא עמד בפני המצבים הכי הקשים שאפשר, ואי אפשר לדמיין עבור ילד. והוא פחד, אפילו פחד מאוד, אבל הוא התגבר. הוא עשה הכל במאמץ לא רגיל, הוא היה חכם מספיק כדי לשתף בפחדים שלו, וכך לתת לנו לסייע לו למצוא להם פתרונות, בדרך הזו הצליח להתגבר על הכל. לכן הוא גיבור על אמיתי״.

סגן ראש העירייה, אורן כהן, התייחס לייחודיות של הטורניר: “התברכנו ב4 מועדונים – הפועל כפר סבא, עליה כפר סבא, מכבי כפר סבא וביתר כפר סבא ולראות את כולם ביחד זה באמת היה חלום. כאשר הוריו של עמית, אורן, ויעל באו אלי למשרד והתחלנו לדון איך אפשר באמת להנציח את עמית היקר ששיחק בהפועל כפר סבא, הרעיון עלה ולראות את זה קורה זה משהו שהוא מאוד מאוד מרגש”. כהן התרגש כשסיפר כי שאל מהן תוצאות המשחקים ונענה כי התוצאות לא חשובות, העיקר ששיחקו והשתתפו כל ילדי העיר בגילו של עמית בטורניר לזכרו.

נציג הבעלים של הפועל כ”ס, עידן שום, דיבר על חשיבות הטורניר למועדון: ” בסוף כוחו של מועדון כמו שלנו הרבה פעמים על ניצחונות ועל תוצאות ואני חושב כמובן שאנחנו רוצים שזה יהי יותר בשמחות ופחות באירועים כלה אבל אני חושב שזה כוחו של מועדון ובסוף החיים קצת יותר חזקים מכל תוצאה או מכל ניצחון או הפסד ולמרות שאנחנו רוצים להיות תחרותיים תמיד לילדים האלה אני חושב שבכפר סבא אף פעם לא היה כאלה יחסים בין המועדונים. כל המועדונים פה מפרגנים אחד לשני, מבינים שיש מקום לכולם מה שלא היה פה בעבר. אני שמח לראות שהילדים מחייכים וגדלים. אני יודע שבדרך כלל אנחנו משתדלים שהילדים יקבלו ערכים ונורמות שיהיה בני אדם ואחר כך אם יהיו שחקנים אלוהים גדול”.

בתום המשחקים נערך טקס בו העניקו משפחת מזרחיל, יחד עם עידן שום ושני סגני ראש העיר, אורן כהן ודני הרוש, גביעים לכל הקבוצות וכן מדליות ותעודות לכל השחקנים הצעירים.

טורניר “עמיתי כפר סבא” ייערך מידי שנה ויפגיש את כל מועדוני הכדורגל בכפר סבא ליום של כדורגל וכיף.

תגובות