גאווה עירונית: תמר שטרנברג זכתה בתחרות הכתיבה הארצית

הסיפור שכתבה תמר שטרנברג, תלמידת כיתה ג’4 בבית הספר אוסישקין ובמרכז יש”י, כפר סבא נבחר בין הזוכים בתחרות הכתיבה הארצית של ילדי ישראל.

התחרות מתקיימת זו השנה ה-18, לזכרה של הסופרת והמשוררת ריקה ברקוביץ’ ז”ל, ומשתתפים בה ילדים מכל רחבי הארץ ומכל המגזרים, העדות והדתות. בכל שנה זוכים בתחרות כמות ילדים כמניין שנות המדינה. השנה נבחרו 74 זוכות וזוכים מבין 10,234 סיפורים שנשלחו לתחרות. בצוות השיפוט של התחרות לקחו חלק: סופרים, משוררים, אמנים ואנשי חינוך.

הסופר אלירן דיין, אשר מנהל את התחרות הגיב בגאווה על הכמות הגדולה של הסיפורים שהשתתפו השנה בתחרות: “זה בראש ובראשונה הישג לילדים שהחליטו לא רק לבהות מול המסכים, אלא גם לעצור לרגע, לחשוב, לדמיין, לכתוב משהו מקורי שיביע את עצמם. לילדים, אלה שזכו וגם אלה שלא, מגיעה התודה והכבוד. המשיכו לכתוב!”

תמר כתבה את הסיפור “שלושה בידודים והדבקה” שמספר על חרם שעובר ילד. בסיפור מוצגות התחושות של הילד המוחרם באמצעות מילים מוכרות מתקופת הקורונה: בידוד והדבקה.

כשקיבלה את הבשורה על הזכייה תמר סיפרה שהיא התרגשה מאוד ושמחה על הזכייה. היא סיפרה שהיא נהנית לכתוב, למרות שזה דורש מאמץ, ומציעה גם לילדות וילדים אחרים לכתוב ולהשתתף בתחרויות.

זו הפעם השנייה בה תמר זוכה בתחרות סיפורים. בשנה שעברה היא השתתפה בתחרות סיפורים קצרים והסיפור שכתבה, “הילדה שהביאה את האביב”, נבחר מבין הסיפורים הזוכים ופורסם בספר “סיפור שכולו טוב – מקבץ סיפורים קצרים” בהוצאת אוריון הוצאת ספרים.

מאת: אירית מרק

תגובות