חקירות מס 

חקירות מס 

בכל העולם וכך גם במדינת ישראל, חלה על הציבור חובה לשלם מיסים, כאשר המטרה של הרשויות הינה שכספי המיסים יסייעו לשיפור איכות החיים של האזרחים המשלמים ושל התושבים האחרים באותה המדינה וכן יהיו מיועדים לחלוקת כספים ומשאבים לצרכי המדינה השונים והאזרחים בה ולהגדלת הקופה הציבורית. על פי החוק, תשלום מיסים מהווה חובה, אך עם זאת ישנם מצבים ומקרים שבהם האזרחים אינם ממלאים אחר הוראות החוק ומקיימים אותו ועוברים על חוקי ותקנות המיסוי, חוק מע”מ, פקודת מס הכנסה, דיני מכס וכו׳ וזאת בשל חוסר ידיעת החוק, בשוגג או בכוונה ובמטרה להימנע במודע מלשלם מיסים. 

כיצד לנהוג במקרה של חקירות מס?

לא אחת, אזרח עשוי למצוא עצמו נחקר כחשוד בפני רשויות המס והחקירה או כנאשם בבית המשפט לאחר שהוגש כתב אישום כנגדו בנוגע לעבירות מס. חקירות מס נפתחות על ידי ומטעם רשויות המס במקרים שבהם קיים חשד כי אזרח כלשהו עבר על חוקי המס, ביודעין או מחוסר ידיעה וזאת במטרה למצות את עם סרבני תשלום מס את הדין. בכל מקרה שבו אתם חשודים בביצוע עבירות מס חשוב לפנות בהקדם לקבל ליווי וייעוץ משפטי מקצועי מידי  עורך דין דיני מיסים מנוסה ומומחה בתחום המיסים. עורך דין דיני מיסים ייבחן בעין מקצועית את הנסיבות של המקרה ובאמצעות כלים משפטיים מקצועיים ויעילים יעניק לכם הגנה משפטית איכותית מול הגורמים הרלוונטיים ורשויות המס ויילחם על חפותכם, תוך הקפדה לשמירה על האינטרסים והזכויות שלכם.

החשיבות בקבלת ליווי וייעוץ משפטי מידי עורך דין מיסים

עורך דין מיסים הינו גורם מקצועי מוסמך שעוסק בייצוג נאשמים וחשודים בביצוע עבירות מס מסוגים שונים מול הרשויות השונות: מע”מ, מס הכנסה, מכס ומול רשויות נוספות כאשר מדובר בתיקי צח״מ שבהם, לא אחת, מעורבות גם רשויות האכיפה מטעם הרשות לאיסור הלבנת הון ומשרד האוצר, הרשות לניירות ערך, יאל”כ, להב 433 וכו׳. עורך דין מס הכנסה הינו בעל ניסיון ומומחיות בעבירות מיסים שונות , עבירות צווארון לבן והוא בעל הבנה משפטית וידע מקצועי במגוון רחב של תחומים כלכליים בהם: הגבלים עסקיים, הלבנת הון, ניירות ערך ועוד. עורך דין מיסים שהינו גם עורך דין מע”מ הינו בעל בקיאות והיכרות מעמיקה עם כל חוקי ותקנות המס, ההתנהלות החשבונאית והכלכלית ועל סמך הניסיון והמומחיות הללו הוא יוכל לסייע ללקוחות שאותם הוא מייצג – הן חשודים והן נאשמים בצורה הטובה ביותר.

לסיכום, הנתונים מראים שעבירות מס הן סוג העבירות השכיח ביותר במדינת ישראל. גם אזרחים ישרים מן השורה עלולים למצוא עצמם חשודים ולהילקח מביתם או להיות מוזמנים לחקירה בטלפון ע”י חוקר. מטרת ההזמנה לחקירה הינה להציג ולהטיח בפני החשוד את החשדות שמופנים כנגדו ולשמוע את הגרסה שלו. טרם שאתם מעבירים פרט כלשהו לחוקים בחדר החקירות ומוסרים את גרסתכם לחוקרים בחדר החקירות, חשוב לפנות לקבלת ליווי וייעוץ מקצועי מידי עורך דין מיסים מנוסה ומוביל. עורך דין מע”מ מיומן ומקצועי יספק לכם הגנה משפטית איכותית ויעילה מול הרשויות וגורמי החקירה ויהווה חומה בצורה לשמירה על הזכויות המשפטיות שלכם.

** אין באמור לעיל כדי להוות ייעוץ משפטי מכל סוג שהוא. המסתמך על תוכן המאמר ללא היוועצות משפטית פרטנית, עושה זאת על דעת עצמו בלבד ועל אחריותו.

תגובות