יו”ר ועדת החינוך ח”כ שרן השכל: לתקצב ב- 12 מיליון ש”ח ממשרד החינוך לילדים ונוער בסיכון

השבוע קיימה ועדת החינוך, התרבות והספורט בראשות היו”ר ח”כ שרן השכל, דיון בנוגע להגדלת התקציב שמועבר לעמותת פותחים עתיד, חברת בת של הסוכנות היהודית, הפועלת למען ילדים במצבי סיכון בפריפריה. התכנית שפועלת ב-36 ישובים ברחבי הארץ, בכל מגזרי החברה, מבוססת על מודל ליווי ייחודי, של מבוגר משמעותי המלווה את הילד והוריו במסע של שינוי הנמשך 3 שנים

בדיון נשמעו דברי שבח לתכנית, מצד כל הנוכחים. יו”ר הוועדה ח”כ שרן השכל (תקווה חדשה) אמרה כי: “מדובר בתכנית מדהימה ומושקעת עם אנשים שנותנים את הלב והנשמה לילדים, בוקר ולילה.”

הדיון הוא תוצר של ביקור חברת הכנסת שרן השכל בפותחים עתיד קריית גת שיזם מזכ”ל הסוכנות היהודית מר ג’וש שוורץ במטרה לחשוף את יו”ר הועדה לפעילות החשובה למען ילדים ומשפחות במצבי סיכון והאימפקט המשמעותי שלה על הקהילה.

בוועדה נשאו דברים: הגב’ רינת מדינה מנהלת בית ספר מבאר שבע, נאמנה בתכנית, אמא לילדה בתכנית ואב לילד בפותחים עתיד שריגשו את הנוכחים.

אב והורה בתכנית של פותחים עתיד שיתף : “יש לי חמישה ילדים אבל 2 ילדים מהם מאתגרים במלוא מובן המילה. כשבני התחיל כיתה ג’ התחילו הצרות ועברנו איתו שנתיים של מרורים שכללו המון הפרעות בביה”ס והיינו אובדי עצות כהורים. התא המשפחתי התערער. יום אחד מנהלת הבי”ס הציעה לאשתי להיכנס לתכנית פותחים עתיד. תוך שבועיים מהרגע שבני נכנס לתכנית – ראינו שינוי. מהרגע הראשון שהנאמנה נטלי התחברה אליו, היא שינתה את חייו וגם את חיינו. רק אחרי שנתיים הבנו שהילד בעצם עבר חרם בכיתה. גם בזה הנאמנה טיפלה והוא הפך לילד המקובל בכיתה. הם עושים הצלת נפשות של ממש. גם ילדים מהמשפחות הכי טובות יכולים להתפספס.”

מנכ”לית תכנית “פותחים עתיד” רותי שינפלד: “אנחנו תכנית מניעתית שפועלת ב- 150 בתי ספר ברחבי הארץ, בעיקר בבתי ספר יסודיים ומעט בחטיבות ביניים. כל נאמנה שלנו מלווה 16 ילדים במשך שלוש שנים. 85% מהתקציב מיועד לנאמנים שעושים את העבודה הקשה בשטח בעצם. שמחנו מאוד על הזכות והכבוד להציג את תוכנית פותחים עתיד בפני ועדת החינוך בכנסת. התמיכה הרבה וההכרה בחשיבות התוכנית קידמה אותנו צעד נוסף לעבר ביסוסה. לשמחתנו, יש לנו שותפים אמיתיים לדרך”.

 

מנהל אגף ילדים ונוער בסיכון ממשרד החינוך חיים מויאל אמר: “מדובר בתכנית מופלאה. יש לי כמעט 80 תכניות אצלי באגף. לצערי לא הצלחנו לגייס את הכסף לבסיס התקנה, מה שאומר שכל שנה צריך לחפש את הכסף מחדש, כי הוא לא חלק מהתקציב.”

 

בתום הדיון סיכמה היו”ר: “הוועדה קובעת כי יש להכניס תקציב של 12 מיליון ש”ח ממשרד החינוך לבסיס התקציב של תכנית “פותחים עתיד”. אנחנו רואים בתכנית הזאת גלגל הצלה ואפשרות של חיסכון של כסף רב. כל ילד שמצליחים לגעת בו, זה ילד שלא ינשור ולא יגיע לפנימייה ומוסדות רווחה אחר כך. הלוואי וכל מערכת החינוך היתה נראית ככה”.

 

בתמונות מימין לשמאל: ג’וש שוורץ מזכ”ל הסוכנות, מנכל”ית פותחים עתיד רותי שינפלד, ח”כ שרן השכל יו”ר ועדת החינוך, מנהלת ביה”ס בבאר שבע רינה מדינה ורני טריינין יו”ר הדירקטוריון של פותחים עתיד.

תגובות