הכירו: דבק אפוקסי

עולם הדבקים הוא עולם מרתק, וברגע שמתחילים ללמוד אותו ולהכיר את המוצרים השונים, מבינים שמדובר בטכנולוגיה מתקדמת והרבה, אבל הרבה מאוד דיוק. לא כל דבק יודע לחבר כל דבר, ויש דבקים יותר עמידים מאחרים. יש דבקים שדורשים שימוש מאוד ספציפי, וזהירות רבה, ויש דבקים שאפשר לטעות איתם, ומקסימום מנגבים. דבק אפוקסי הוא אחד הדבקים המעניינים ביותר בשוק כיום.

דבק חזק, שהוא בעצם שם כולל למספר דבקים שפועלים בצורה דומה – תגובה כימית חזקה אשר מקשה את השרף והופכת אותו לדבק חזק מאוד. היכולות שלו הפכו אותו לאחד הדבקים הפופולאריים בעולם, ולא לחינם בכל התעשיות וכל אנשי המקצוע מכירים את השם הזה, ולא שמות אחרים.

כמה עובדות על דבק אפוקסי

  • דבק אפוקסי יכול להתייבש לכדי מקסימום העוצמה בתוך כמה דקות, אבל בשימושים שונים ישנם דבקים שמגיעים לשיא רק לאחר 24 שעות, ולכן יש להתאים בין סוג העבודה לסוג הדבק
  • לא רק עוצמה – הדבק האפוקסי גם גמיש, והגמישות שהוא מאפשר היא לא רק באיכות החומר, אלא גם ביכולות שונות כגון הולכה חשמלית, או מראה חיצוני שקוף יותר או אטום יותר, לפי הרצון והצורך.
  • טכנולוגיה מיוחדת – הנוקשות של האפוקסי והיכולת שלו להתגבש כדבק נשענת על תגובה כימית עם החומר המקשה, מה שאומר שגם ללא אוויר הוא יתמצק, וזה מאפשר לעבוד איתו גם בסביבה לחה ורטובה, אפילו מתחת למים.
  • עמידות גבוהה – לא רק למים ונוזלים, העמידות הגבוהה של האפוקסי מתבטאת גם במפגש שלו עם חומרים ממסים שונים, קרינת השמש, ואפילו לטמפרטורות גבוהות, שלא יכולות עליו, לא ממיסות אותו, ולא מצליחות לפרק אותו כפי שהיו מפרקות דבקים אחרים, חלשים ממנו.
  • חסכוני במיוחד – שלא כמו דבקים אחרים רבים, אורך חיי המדף של האפוקסי מרשים, ובתנאי האחסון הנכונים (לפי הוראות היצרן) תוכלו לשמור אותו גם למשך כמה שנים.
  • הדבקות ללא גבולות – הדבק האפוקסי, כפי שהבנתם, הוא דבק מיוחד, והתכונות הייחודיות שלו הן אלו שמאפשרות לו להוות פיתרון אופטימלי להדבקה של (כמעט) כל חומר. עם האפוקסי תוכלו להדביק מתכות, אבן, פלסטיק, עץ, בטון, אפילו זכוכית, והדבק הזה משמש בתעשיות שונות, ממגלשי סקי ועד לכלי טיס.

איזה עוד דבקים יש?

רשימת הדבקים בתעשייה מגוונת מאוד, וישנם דבקים ספציפיים שנועדו להדביק דברים מאוד מסוימים. למשל, מי שמתעסק בתחום האריחים בוודאי יודע כי יש דבק ספציפי לאריחים, ואף יותר מזה, דבק שמתאים לאריחים גדולים (דבק צמנטי). יש דבק צמנטי לאריחים “רגילים”, ואחר לאריחים סופגים, או לפסיפס, אז צריך להכיר את העבודה ואת החומר הנכון לה.

עם הדבקים הנכונים, אפשר לא רק לחבר אריחים לקיר וזה לזה. עם הדבק הנכון, תוכלו להדביק פסיפס לבריכה למשל, כך שאפילו תחת מים ובחשיפה לשמש, האריחים יישארו דבוקים היטב, ובעצם תוכלו להדביק כל חומר עם התערובת הנכונה.

תגובות