מכשיר הסיפאפ של קלינטיקה – הכי קל להסתגלות לסובלים מהפסקות נשימה בשינה

דום נשימה בשינה היא תופעה נפוצה אשר ללא טיפול עלולה להוות סכנה ממשית לסובלים ממנה. כיום בישראל קיים פתרון איכותי וזמין – מכשיר CPAP (סיפאפ) המאפשר שינה בטוחה ואיכותית, המוצע למבוטחי כל קופות החולים בפריסה ארצית. 

במהלך השינה שלנו אנו נושמים באופן טבעי, שכן מדובר על מערכת אוטונומית שלא קשורה למצב ערות או שינה. הבעיה מתעוררת כאשר נוצרת חסימה של דרכי הנשימה, הגורמת לדום נשימה. חסימה כזו לא מאפשרת לאוויר להיכנס או לצאת וזהו מצב מסוכן מאוד. המצב הזה עלול לארוך כעשר שניות והוא מביא לירידה דרסטית ברמות החמצן בדם. התוצאה היא התעוררות אשר חוזרת על עצמה כל פעם שהתופעה נשנית. במקרים רבים השינה של אדם עם דום נשימה מלווה בנחירות חזקות, התעוררות תכופה עד עשרות פעמים בלילה, ופגיעה באיכות השינה וכך באיכות החיים של האדם ושל סביבתו. 

מזה מספר שנים חברת קלינטיקה  מייבאת ומספקת את מכשיר הסיפאפ הטוב בעולם מבית ResMed, המספק פתרון יעיל ופשוט לשימוש ביתי , כשירות הניתן בפריסה ארצית למבוטחי כל קופות החולים. 

מדובר במכשיר חיצוני (לא חודרני) אשר כל מטרתו היא הזרמה של אוויר היישר אל תוך חלל מערכת הנשימה. הלחץ שנוצר על ידי הזרמת האוויר מונע את החסימה של נתיב האוויר ומאפשר נשימה סדירה. כך ניתן למנוע את תופעת דום הנשימה אצל החולה ולהקל על שגרת השינה שלו. 

כאשר עולה חשד לדום נשימה בשינה, השכיח יותר אצל גברים בגילאי 40-60, נכון לפנות ללא דיחוי לביצוע בדיקת שינה. הבדיקה מבוצעת על ידי מעבדות שינה וכיום ברוב המקרים, הבדיקה מתבצעת בבית הנבדק, המקבל מכשיר אליו הוא מתחבר למשך לילה או שניים. הפניה למעבדת שינה, במימון כל קופות החולים, ניתן לקבל מרופא המשפחה.

במצב בו בדיקת השינה הוכיחה כי המדובר באירועי דום נשימה בשינה, אזי ההמלצה היא לרוב לטיפול במכשיר מסוג CPAP. זה השלב בו הכי חשוב לבחור מכשיר שאליו ניתן להסתגל בקלות הרבה ביותר וכזה הממומן על ידי קופת החולים.

את מכשירי הסיפאפ  מבית ResMed, הנחשבים למתקדמים והאיכותיים ביותר בעולם, ניתן להשיג באמצעות חברת קלינטיקה מקבוצת “צבר רפואה – בית חולים בבית”, שחרטה על דגלה מדיניות של הענקת שירות ברמה הגבוהה ביותר ומתן מענה יעיל ואנושי לצרכי מטופלים.

“במשך שנים סבלתי משינה לא רציפה ולא רגועה,” מספרת אסתר ממרכז הארץ. “ניסיתי כל מיני פתרונות שפשוט לא עזרו. חברה המליצה לי על הסיפאפ של קלינטיקה, ומאז השתנו חיי. הצוות המקצועי של קלינטיקה התאים לי מכשיר סיפאפ קטן וחכם, שפשוט עובד כמו חלום. אני ישנה שינה רציפה ורגועה, מתעוררת רעננה ומלאת אנרגיה. פשוט חבל שלא הכרתי את קלינטיקה קודם.”

לדברי ד”ר איתמר עופר, נשיא ויו”ר קבוצת צבר רפואה “הסיפאפ הוכח כיעיל במיוחד עבור אנשים המתמודדים עם דום נשימה בשינה, הוא מקל על שנתם, ומשפר משמעותית את עירנותם במהלך היום ואת איכות חייהם. המכשיר מותאם לצרכיו ומידותיו של כל מטופל, קל ופשוט להרכבה ושימוש.”

קרדיט לתמונה: “קלינטיקה”

מכשיר הסיפאפ מסייע לאנשים עם דום נשימה בשינה גם במניעת סיבוכים הנלווים לתסמונת, לרבות שליטה/ מניעה של לחץ דם גבוה, שיפור היכולות הקוגניטיביות והזיכרון וצמצום הסיכון להתקפי לב ולשבץ מוחי.

כיום השימוש הרווח ביותר הוא במכשירי סיפאפ אוטומטיים שבהם לחץ האוויר מותאם אישית לכל מטופל. מכשירים אלה מופעלים באמצעות אלגוריתם שמזהה מראש את הפסקת הנשימה המתקרבת, ומגביר את לחץ האוויר כדי שלא לאפשר לרקמות הרכות להתקרב אחת לשנייה.

רוב האנשים עם דום נשימה בשינה מבחינים בשיפור באיכות שנתם מיד לאחר תחילת הטיפול במכשיר הסיפאפ, לרבות שיפור באיכות השינה, ירידה/ העלמות של נחירות וירידה בישנוניות במשך היום.

“אני משתמש ב cpap כבר כ 20 שנה,” מספר דוד, מאיזור המרכז. “לפני שהבנתי שיש לי בעיה רפואית של דום נשימה בשינה הייתי נרדם בכל מקום ובכל שעה, וכל הזמן הייתי עייף מאוד. לא הצלחתי לחשוב, לעבוד או לבלות ממש עם המשפחה. מאז שפניתי לצוות קלינטיקה והתחלתי להשתמש בסיפאפ, אני לא יכול לחיות בלעדיו ולא נוסע לשום מקום בלעדיו. חזרתי לחיות ולתפקד כרגיל. זה פשוט שינה לי את החיים.”

תגובות

תגובות