מה ניתן לעשות עם כל הציוד של אדם שנפטר?

בין אם קיבלתם בירושה את הדירה של המנוח ובין אם רק טיפלתם בדירה לאחר לכתו, אתם בוודאי יודעים שיש לא מעט ציוד שנצבר עם השנים. החל מתקליטים, דרך ספרים ועד לשעונים – לכל אחד יש המון דברים שהוא מותיר אחריו. אז  מה ניתן לעשות עם כל הציוד? הצטרפו אלינו לכתבה הבאה!

לחלק את הציוד בין המשפחה

חלוקה של ציוד בעל ערך סנטימנטלי בין הקרובים השונים, מהווה אפשרות שחובה לשקול. באופן זה, כל אדם אשר היה קרוב למנוח יוכל לקבל כמה חפצים אשר יזכירו לו את הנפטר ויסגרו מעגל. גם ברמה הפונקציונלית יש יתרון לחלוקה בין בני המשפחה, כך תוכלו להיעזר בבני המשפחה השונים בכדי לפנות את החפצים ולא כל העבודה תיפול על כתפכם.

למכור את החפצים שנותרו בלוחות המודעות

מכירה של החפצים השונים היא בהחלט עוד אופציה שקיימת בעבורכם. על ידי פרסום החפצים בלוחות המודעות ובאתרי היד השנייה, תוכלו לקבל סכום כסף עבור עזבונו של המנוח. יחד עם זאת, כדאי לדעת שזהו לא תמיד פתרון פונקציונלי. פתרון זה עומד לרשותכם אך ורק אם יש שווי אמיתי לחפצים הנותרים ושוק יד שנייה לכל אותם מוצרים.

לתרום למשפחות במצוקה 

תרומה היא אקט אלטרואיסטי אשר יכול להמשיך את דרכו של המנוח ולעשות טוב בעולם גם לאחר לכתו. על ידי התחברות עם כמה גופים אשר עוזרים למשפחות במצוקה, לבעלי מוגבלויות ולאנשים אשר גורלם לא שפר עליהם – תוכלו להעניק חיים לחפצים. חשוב לזכור רק שהדבר נכון בעיקר למוצרי חשמל אשר עדיין עובדים ופחות לפריטי אספנות אישיים.

פנייה לחברה שעוסקת בפינוי

במידה וכל התהליך מהווה בעבורכם עומס רגשי או שלחפצים אין ערך אמיתי, לשקול לפנות לחברה אשר עוסקת בתחום של פינוי ירושות מדירת הנפטר. ישנן חברות נהדרות אשר עוסקות בתחום זה שנים ובעבור רבים זוהי הדרך הנוחה ומהירה ביותר לטפל בעניין. השירות הוא מהיר יחסית ואין התעסקות מצדכם, כך שבהחלט שווה לחשוב על העניין בטרם כל החלטה.

השלכה לפסולת של הבניין

זריקת החפצים של המנוח מהווה עוד דרך להתמודד עם הציוד שנותר. יחד עם זאת, כדאי לדעת שלא בכל יום מותר לזרוק את כל החפצים משום שבמידה והם יחרגו מהכמות אשר ניתן להכניס לפחים הירוקים אתם תוכלו להסתכן בקנס. לכן תצטרכו לתאם את ההוצאה של דברים בגדלים חריגים עם הרשויות המקומיות וזאת בנוסף לקבלת ההחלטה הקשה של מה לשמור ולמה לזרוק. כך שזוהי צריכה להיות אלטרנטיבה רק במידה ולא מיציתם את כל השאר.

לסיכום, פרידה מאדם יקר מחייבת אותנו להיפרד גם מהחפצים שלו. לעיתים ניתן לחלק אותם, בפעמים אחרות אפשר למכור אותם ומקרים מסוימים אפשר להעניק אותם לצדקה.  

תגובות

תגובות