הטלוויזיה הקהילתית מציגה: הציירת מיכל אשכנזי

מיכל אשכנזי, ילידת הולנד , עלתה לארץ בשנת 1951.כיאה לאמנים , קבעה מיכל את מושבה בצפת והייתה חברה באגודת האמנים שם. מיכל משויכת לאסכולה של האמנים העכשוויים. כיום היא מתגוררת במגדלי הים התיכון בכפר סבא, שם קבוע הסטודיו שלה. ציוריה של מיכל מאופיינים בעבודה מינימליסטית יחסית , על פני משטחים גדולים עם מעט פרטים. מיכל נמנית על קבוצת ציירים בינלאומית שמנוהלת כיום בפייסבוק , באתרים ייעודיים ובביקורים משותפים בתערוכות נחשבות בעולם כולו.

מסגרת זו העניקה לה בשנת 2016 את הפרס על שם הקולוסאום אותו קיבלה ברומא. את מחאתה על ההזנחה של סביבת המחייה שלנו הציגה בתערוכה “מחוללים את הקץ” בגלריית הסדנא לאמנות ביבנה  ובמגדלי הים התיכון בכפר סבא. בציוריה הצבעוניים והמינימליסטיים הציגה  בין היתר התפוצצות כוכב.

היא מציגה בעבודותיה פסגות הרי געש רגועות או מתפרצות ועצים , שקשה להבין כי הם אכן עצים משום שהסביבה שלנו יבשה , וממחישה את המחסור במים שמטריד אותה. מיכל מתעניינת גם בצילום , והיא פיתחה שיטה ייחודית. היא מצלמת ציורים ויוצרת במחשב שלה ציור דיגיטלי. היא קוראת לזה פוטופיוז’ן, תמונה שמתלבשת על אחרת ומכל אחת נשארת שארית.

תגובות