כיצד בוחרים מומחה לאיתור נזילות?

מערכת האינסטלציה היא מערכת חשובה מאוד בכל מבנה. מדובר על מערכת שצריכה להיות סגורה ולהיפתח רק במקומות מיועדים ובשליטה מלאה שלנו. יחד עם זאת, חישוב מאוד לדעת שלא פעם בשל ההתיישנות של המערכת או בשל פגיעה בה או התקנה לא מקצועית, יכולים להיווצר נזקים שונים שאם לא מטפלים בהם בצורה הטובה ביותר על ידי איש מקצוע המומחה בתחום, הם יכולים להחמיר ולפגוע במבנה. 

כיצד תדעו שיש לכם נזילת מים במבנה?

תקלה במערכת האינסטלציה במבנה תבוא לידי ביטוי בנזילת מים. אם אתם תוהים כיצד אפשר לזהות את הנזילה המדוברת, הרי שאם אינכם רואים טפטוף מים המעיד על נזילה, ישנם סימנים אחרים שיכולים להעיד עליה כגון: אם אתם רואים כתמי רטיבות על הקירות או התקרה, אם אתם מגלים סימנים של עובש על הקירות או אם הקירות שלכם באזור כלשהו מתפוררים, אם יש ריח רע בחדר, אם יש פטריות על הקירות או אם מגיע לכם חשבון מים גבוה מהרגיל ללא סיבה, יתכן מאוד כי קיימת נזילה כלשהי הנובעת בשל כשל במערכת האינסטלציה בביתכם, במידה והסימנים הללו הופיעו על קירות הבית שלכם או, בבית השכנים שלכם, במידה ומדובר על סימנים שמתגלים על התקרה של ביתכם, כאשר מעליכם מתגוררים שכנים.

כיצד מוצאים את מקור הנזילה?

חשוב מאוד למצוא מומחה לאיתור נזילות מקצועי ומנוסה מיד כאשר מזהים סימנים לנזילה וזאת בכדי שהוא יטפל בבעיה כמה שיותר מהר ובכדי למזער את הנזקים שיכולים להיווצר מהנזילה המדוברת באופן משמעותי. הדבר הראשון שהמומחה צריך לעשות הוא לאתר את המקור המדויק של הנזילה, בכדי לתקן אותו באופן נקודתי. בעוד שבעבר, איתור נזילה היה דורש לפרק את האריחים ולקדוח בקיר, פעולות שהיו מסבות נזק לבית ואי נוחות לדייריו וכן הין כרוכות בעלות כספית משמעותית, הרי שכיום ניתן לאתר נזילות באמצעות מכשור מתקדם, אשר מאפשר לזהות באופן חיצוני את מקור הנזילה ובשל כך, לטפל במקור הנזילה בצורה נקודתית.

תמונה: freepik

 

שימוש במצלמה טרמית, אשר יכולה לזהות הבדלי טמפרטורה בקיר וכך בעצם לאתר את מקור הנזילה שכן, באזור שבו הטמפרטורה נמוכה יותר משאר האזורים בקיר, יהיה ניתן להסיק כי קיים מקור הנזילה, מהווה את הדרך היעילה ביותר לאיתור נזילות כיום. מדובר על שיטה שמאפשרת לטפל באופן נקודתי במקור הנזילה, כך שהתהליך קצר יותר, יעיל יותר וזול יותר.

כיצד בוחרים מומחה לאיתור נזילות מים?

מכיוון שמערכת האינסטלציה הביתית היא מערכת חשובה מאוד ומכיוון שבוודאי אינכם רוצים לעשות טעויות כלשהן בתהליך איתור הנזילה וכן, לאתר אותה כמה שיותר מהר בכדי לתקן את המקור לנזילה, הרי שחשוב מאוד לבחור לצורך ביצוע העבודה המדוברת איש מקצוע המומחה באיתור נזילות. יש לבדוק מראש איזה איש מקצוע ידוע במומחיות שלו בתחום זה, במקצועיות שלו, בותק, בניסיון ועוד. כדאי מאוד לבדוק האם יש לאיש המקצוע המלצות רבות מלקוחות מרוצים ואם אין דיס המלצות אשר מזהירות מפניו. כמו כן, חשוב מאוד לוודא כי המומחה לאיתור נזילות הנבחר עובד רק בשיטות המתקדמות ביותר כיום לצורך איתור נזילות וזאת בכדי לחסוך את אי הנוחות ואת אי הסדר והעלויות הטמונים בבחירה בשיטות אל הרס לצורך איתור נזילה. יש לוודא כי המומחה יודע כיצד לתפעל את הציוד המתקדם לצורך איתור נזילות וכי הוא יסייע לכם הן באיתור הנזילה כמה שיותר מהר והן בתיקון הנזילה בצורה יסודית ואיכותית.

אין ספק שאיתור נזילות הוא תהליך שחייב להתבצע כיום רק על ידי מומחה בתחום ועל כן, גם אם מצאתם איש מקצוע המציע את שירותיו בתחום במחיר זול יותר מאיש מקצוע אחר, אם הוא לא מספיק מקצועי או אם אין לכם מספיק המלצות עליו, לא כדאי לבחור בו. זכרו שלא פעם הזול הוא היקר ואיתור או תיקון נזילה בצורה לא מיומנת או מקצועית, עלולה לעלות לכם ביוקר.

תגובות