תלונה: שלטי מרצ נתלו בניגוד לחוק בכפר סבא

מאת אירית מרק

 

תושב העיר, פעיל חברתי, ערן ורנר הלין בקבוצת ווטסאפ מקומית “פורום כפר סבא”, כי מרצ תלו שלטים בניגוד לחוק “בצער רב ראיתי היום כי סיעת מר״צ היתה הראשונה להפר בסבב הבחירות הזה את חוקי תעמולת הבחירות האוסרים הצבת שלטי בחירות במרחב ציבורי, ועל מתקני עיריה בפרט. ככה הפכו היום בית רייזל לבית מפלגת מר״צ.  הצבת השלטים על מתקן עירוני הוא הפרת חוק. בתקופה של 90 הימים לפני הבחירות יש כללים ברורים לגבי איפה ניתן ואיפה אסור להציב שלטים. מותר בדירות מגורים, מטה מפלגה או מתקן שילוט חוצות ואסור בכל מקום אחר ובפרט קיים איסור על הצבת שלטים במתקנים עירוניים”.

יצויין כי במכתב שהוציא איתי צחר – מנכ״ל עיריית ג׳לג׳וליה, לפני מספר שנים, (ב-5 ביולי 2018 ) כתב בין היתר כי  ״חל איסור מוחלט על שימוש במתקנים עירוניים, כגון מוסדות חינוך מרכזים קהילתיים, לצורך תעמולת בחירות או פעילות מפלגתית או כינוס בעל אופי פוליטי.״

“לפני שכל העיר תוצף בתעמולת בחירות מציע מאוד לחדד מחדש את הנהלים”.

יו”ר סניף מרצ בכפר סבא, קובי פדוה :”אתמול נערך ארוע הפריימריז הגדול של מרצ בכפר סבא. בארוע נכחו רב מוחלט של המועמדים שמבינים את חשיבותה של כפר סבא למרצ והצביעו ברגליים. הארוע היה מוצלח ביותר בו כל מתפקד יכל לפנות ישירות לכל מועמד ולשאול כל שאלה. בנוסף הגיעו מתפקדים מכל הארץ. השלטים שנתלו על הגדר בזמן הארוע שימשו כשלטי הכוונה לאנשים שהגיעו מרחוק ולא מכירים את כפר סבא. מיד בתום הארוע הוסרו השלטים שברור שאין זה מקומם. הביקורת אינה מוצדקת. צריך לכבד את האורחים שלנו ולסייע להם בהתמצאות. ורק לשם כך השלטים נתלו. באותו זמן בדיוק נתלו שלטי ליכוד בויצמן במסגרת הפריימריז במפלגה. את השלטים של מרצ נראה בקרוב מעל מרפסות רבות בכפר סבא אותם יתלו תומכינו הרבים בעיר”.

ורנר הגיב לעניין :”מלכתחילה מוטב היה לערוך אסיפה פוליטית במקום מתאים, ולא במתקן עירוני. ככה היה נמנע גם הצורך לקשט את כל הגדרות בשלטי בחירות ואלו בפירוש אינם שלטי הכוונה. לתושבי כפר סבא חשוב שלא יעשה שימוש בנכסים של העירייה לצרכי פעילות פוליטית. את הכנסים יש להשאיר לסניפי המפלגה או באולמות פרטיים ואת השלטים לדירות ומתקני פרסום אך בוודאי שלא על גבי גדרות של מתקני העיריה”.

תגובות