איך לנקות פאנלים סולאריים בכוחות עצמכם?

מערכות סולריות רבות נכנסו לשוק בשנים האחרונות. יוקר המחייה וצריכת החשמל שלנו רק הולכת וגדלה, ולכן רבים בוחרים להתקין מערכות פאנלים סולאריים כדי להוזיל משמעותית את העלויות בצריכת החשמל. המערכות מתאימות לא רק לבתים אלא למעשה החלו במפעלים ובשטחים חקלאיים שאפשרו התקנה של פאנלים רבים לטובת יצור חשמל רב. אך כדי לשמור על אותן מערכות אקולוגיות ואיכותיות חשוב לבצע אחת לתקופה ניקוי פאנלים סולאריים איכותי ונכון, רק כך תוכלו לקבל את התמורה המלאה למה ששילמתם וכך לייצר אנרגיית חשמל באמצעות שימוש באנרגיית השמש. 

היום ישנן שתי דרכים עיקריות לנקות פאנלים סולאריים, האחת, הזמנת אנשי מקצוע שמגיעים למקום ומנקים עבורכם את הפאנלים הסולאריים. השנייה חסכונית הרבה יותר ופשוטה מאוד והיא ניקיון עצמי. אתם בעצמכם יכולים לנקות את הפאנלים הסולאריים ואפילו תופתעו לגלות עד כמה זה פשוט לנקות אותם לבד. 

ניקוי פאנלים סולאריים – יתרונות:

אחרי מחשבה רבה, החלטתם להתקין מערכת פאנלים סולאריים אחת מתוך מגוון חברות שבדקתם וחקרתם. השקעתם בכך מחשבה רבה, הוצאתם על כך כספים רבים ועכשיו אתם נהנים מחשמל שמיוצר על ידי אנרגיית השמש. אתם גם תורמים לסביבה ואתם בהחלט תורמים גם לכיסכם. האם ידעתם שעליכם לנקות את הפאנלים הסולאריים על מנת לשמור עליהם יעילים ולא לגרום נזק למערכת? אז, כן התשובה היא חד משמעית, חשוב לנקות את הפנלים הסולאריים אחת לתקופה מכמה סיבות. 

  • פאנלים נקיים מאפשרים קליטת קרני שמש טובה יותר.
  • פאנלים נקיים מונעים התחממות יתר של תאי פוטואלקטריים הנמצאים בתוך המערכת.
  • פאנלים נקיים מונעים ירידה בתפוקת המערכת. 

איך לנקות את הפאנלים הסולריים לבד?

ראשית עליכם להצטייד במברשת ניקוי ייעודית. המברשת בעלת אלפי סיבים עדינים מאוד שימנעו שריטות או פגיעה בפאנלים ומצד שני ינקו את הפאנלים הסולאריים ביסודיות. חשוב שלמברשת תהיה לכם ידית טלסקופית שתאפשר לכם גישה גם לפאנלים רחוקים יותר מגופכם כך שבקלות רבה תוכלו להגיע גם לפאנל הרחוק ביותר מהמקום בו אתם עומדים. מה עוד כדאי להצטייד? בצינור מים ארוך וחזק שיבטיח לכם גישה נוחה ופשוטה. ניקוי פאנלים סולאריים לא מצריך מכם לקנות חומרי ניקוי יקרים ורבים, הניקיון מתבצע אך ורק במים רכים, הכוונה למים שיש בהם מרכך מים איכותי שמאפשר לכם לשמור על הפאנלים מאבנית ומהצטברות לכלוך. חשוב לקנות מרכך מים ייעודי שמאושר לניקוי פאנלים סולאריים. אלו הם למעשה שלושת הכלים היחידים שעליכם להצטייד על מנת לנקות את הפאנלים הסולאריים שלכם וליהנות מאספקת חשמל איכותית לאורך שנים רבות. 

אם הנכם חדשים בנושא, מומלץ לקנות ערכת ניקוי שיש בה את כל הכלים שדרושים לכם על מנת לנקות את הפאנלים הסולאריים שלכם. חשוב גם לקנות מחברה אמינה כדי להיות בטוחים כי אתם מקבלים מוצרי איכות שישמרו על הפאנלים הסולאריים שלכם. ניקוי פאנלים סולאריים באופן עצמי הינו פשוט ביותר במיוחד כשאתם מחזיקים כלים הנכונים. 

תגובות

תגובות