מנהל חדש לכפר הירוק – אריה קוגן

אריה קוגן (53) נבחר כמנכ”ל כפר הנוער “הכפר הירוק” שבפיקוח המינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער במשרד החינוך.

בימים אלה הוא הוא מתחיל רשמית את תפקידו, לאחר שד”ר קובי נווה (סיסקו), שניהל את הכפר במשך עשרים שנה, פרש לגמלאות.

קוגן, שכיהן כמשנה למנכ”ל הכפר ב-14 השנים האחרונות, נבחר בתהליך איתור על ידי דירקטוריון הכפר הירוק, שהינו חברה ממשלתית, ולאחר שמנהלת המינהל לחינוך התיישבותי ופנימייתי, אילנה נולמן, המליצה על המינוי בפני שרת החינוך, ד”ר יפעת שאשא ביטון.

בהמלצתה, כתבה נולמן כי “לקוגן היכרות מעמיקה ורבת שנים עם הכפר הירוק והוא מילא בו שורה ארוכה של תפקידי מפתח בהצלחה רבה. אריה החל כמדריך בפנימיה ובהמשך ניהל אותה  במשך שלוש שנים. לאחר מכן עבד בבית הספר כמורה, מחנך ורכז שכבה, ובהמשך הקים וניהל את חטיבת הביניים. ב-14 השנים האחרונות כיהן כמשנה למנכ”ל הכפר ומתוקף תפקידו היה אחראי על התקציבים ותפעול הכפר על היבטיו השונים. על כן מועמדותו ראויה ומתאימה לתפקיד משמעותי זה”.

לקוגן תואר ראשון במדיניות החינוך ושני תארים שניים, האחד במדיניות ציבורית, והשני בחינוך עם התמחות במדידה והערכה, כולם מאוניברסיטת תל אביב.

תמונה: דוברות חינוך התיישבותי

“גאה ונרגש להנהיג את הכפר הירוק ולפתוח את שנת הלימודים יחד עם הצוות הנפלא”, אומר אריה קוגן, “אני רואה בכך שליחות אישית ולאומית. צמחתי בכפר הירוק ואני מודה על כך שניתנה לי ההזדמנות להתפתח ולממש כאן את הפוטנציאל כפי שמתאפשר לכל תלמיד ועובד”.

בכפר הירוק שברמת השרון מתחנכים כ-2,800 תלמידים מהארץ ומהעולם, חלקם אקסטרנים וחלקם במסגרת הפנימיה. כחלק מהתפישה החינוכית הייחודית של כפר נוער, קוגן מתגורר עם משפחתו בתוך הכפר לצד חלק מאנשי הצוות והתלמידים.

תגובות

תגובות