אוסנת ספורטה: הצעה לסדר לשילוב אומנים כפר-סבאים באירועי ה-120 שנה לעיר

שנת 2023 תעמוד בסימן חגיגות ה-120 שנה לעיר כפר-סבא.

חברת המועצה אוסנת ספורטה תעלה לדיון הצעתה לפיה תכנית האירועים והחגיגות תגובש בשיתוף נבחרי הציבור ונציגי ציבור שיבחרו לצורך כך. התכנית, לרבות סעיפי ההכנסות וההוצאות, תובא לאישור מועצת העיר. עוד מציעה ספורטה כי לפחות 50% מתקציב האומנים של אירועי ה-120 שנה לכפר-סבא יוקצו להעסקת אומני העיר כפר-סבא.

“תקציב האירועים והחגיגות הכולל יעמוד על סכום חסר תקדים של 3 וחצי מיליון ש”ח, כפי שפורסם בקול קורא שפרסמה העירייה: “העירייה מעריכה כי תקציב החגיגות הכולל יעמוד על סך של 3,500,000 ש”ח, כפוף למצבי חירום/תקציב וכיו’. בכל מקרה על 2,500,000 ש”ח לפחות” (קול קורא למתן שירותי יעוץ, בימוי והפקת אירועים במסגרת חגיגות ה-120 בעיר כפר-סבא. מאי 2022). יצוין כי תקציב זה כולל פעילויות ואירועים שוטפים שיותאמו לקונספט חגיגות ה-120, וכן אירועים ייחודיים ואירועי שיא.
עיריית כפר-סבא הצהירה, ובצדק, כי הנכס המשמעותי ביותר של העיר הם התושבות והתושבים שלה, וכי בכוונתה לפעול לכך שתושבי העיר יהיו במרכז האירועים הללו: “עירנו הנפלאה כל כך מיוחדת ויש לה פנים כה רבות… החלטנו שמה שעושה את העיר שלנו למה שהיא הם תושבות ותושבי העיר! … לכן זה מתבקש שמי יוביל את חגיגות ה-120 הם התושבות והתושבים הנהדרים שלנו” (חדשות כפר-סבא באתר העירייה, 24.8.2022).

לדברי ספורטה “בין תושבות ותושבי העיר יש כ-100 אומנים שהם חלק אינטגרלי מקהילת ה”שואו ביז” בישראל: זמרים, נגנים, שחקני תאטרון וסטנד-אפ, מפיקי הצגות ילדים, מופעי אורות ולייזר ועוד. מתבקש כי אומני העיר ייקחו חלק משמעותי בשלל האירועים והפעילויות שיתקיימו ברחבי העיר, כחלק מאירועי שנת ה-120. החלטה זו אף תאפשר ליישם מדיניות של “פיזור, ריבוי וגיוון אירועים קהילתיים לאורך השנה וברחבי העיר” על-פני מדיניות של “מספר מועט של אירועים גדולים”.

אוסנת ספורטה

“מדובר בהחלטה ערכית שהשפעתה על כלל תושבי העיר תהיה עצומה. עבור קהילת האמנים תושבי העיר תהיה זו הזדמנות מצוינת לבמה מקומית ולחשיפה לכלל תושבי העיר. ההוקרה הזו, שבאה לאחר מעל שנתיים של משבר מתמשך בתחום האומנויות כתוצאה מהקורונה, עשויה להיות עבורם מקפצה משמעותית לחזרה לשגרת יצירה והופעות. עבור הילדים ובני הנוער השואפים להתפתח בתחומי אומנויות הבמה, תהיה זו אמירה ברורה כי העיר כפר-סבא מהווה עבורם בית ובמה להתפתחות אישית ומקצועית. ועבור כלל התושבים, הדבר יאפשר ריבוי וגיוון של אירועים ופעילויות שיתנו מענה לכל הקהילות והקבוצות המרכיבות את כפר-סבא. זו המשמעות הפרקטית של “התושבים בראש סדר העדיפויות העירוני”.

הנושא יעלה לדיון בישיבת המועצה הקרובה ביום רביעי.

מאת: אירית מרק

תגובות

תגובות