ועד שכונה חדש בנווה אשכולות במזרח העיר כפר סבא: דרור קורן, ג’ין יודס, דב קרביקס, שירה גדסי ואבישי לוי

תושבי שכונת נווה אשכולות שברו שיא השתתפות כשבחרו אתמול בערב (שלישי) את וועד השכונה החדש, אשר ייצג התושבים מול העירייה וגורמים נוספים.

הוועד החדש יטפל בשורה של נושאים המטרידים את תושבי השכונה והשכונות השכנות במזרח כפר סבא – ביטחון, חינוך, תחבורה, תכנון וחזות השכונות ועוד תוך חיבור בין התושבים והתושבות בשכונה. יתבצעו סקרי עומק לתושבים וכן יוקמו ועדות בתחומים שונים.

הוועד ילווה על ידי מועצת השכונות אשר תיתן כלים לסקרים, מומחים בנושאים מגוונים וחיבור לכוח ועדים נוספים ההולך וגדל בכפר סבא.

את המהלך מלווה תנועה ישראלית הפועלת במספר מוקדים שונים בארץ במטרה לעורר מעורבות אזרחית שתעצים כוחם של תושבים ותחזק הדמוקרטיה ברשויות המקומיות.

חברי הועד הנבחר הם: דרור קורן, ג’ין יודס, דב קרביקס, שירה גדסי ואבישי לוי. ההפרש בין הקולות היה צפוף מאוד ולכן הוועד יתכנס לאחר החגים במטרה להכניס חבר נוסף – יהודה שפיגל.

דרור קורן, תושב השכונה וחבר הוועד הנבחר: “הוועד החדש יעביר המושכות על גורל השכונה בכל המובנים לידי התושבים ובשקיפות ויוודא שהתוכניות להתחדשות עירונית סביב השכונה ייקחו בחשבון את הצרכים והרצונות של תושביה, ייטיבו עם איכות החיים בה. המטרה לחבר את כולם לקהילה חזקה למען המגורים בה.

ציבי אלון, ממקימי מועצת השכונות: “אני מאוד גאה לראות איך תושבים מתארגנים ביחד לחידוש הוועד וחיבור למועצת השכונות. זה רגע מרגש בשכונת נווה אשכולות בו תושבים לוקחים אחריות על השכונה בה הם גרים”.

שירה גדסי, חברת הועד החדש: “אני מהראשונות שאכלסו את השכונה, שירתתי במשטרת ישראל 20 שנה ואני אימא יחידנית לשתי בנות. אני רוצה להיות בוועד כדי שהאופי של השכונה יישמר ולא יחליטו מעל הראש שלנו לבנות בניינים. כל שינוי ישפיע על היכולת שלנו לגור פה בשכונה. בכוונתי לעסוק בתכנון ובכל שאר הנושאים שחשובים לתושבים”.

ליאת הלפרן, רכזת המחוז מטעם תנועה ישראלית: “התנועה פועלת לחיזוק ההשפעה האזרחית על השלטון המקומי והלאומי על ידי ארגון תושבים בשטח ברמה המקומית וקידום צעדי מדיניות מול הממשל ברמה הארצית. אנחנו מאמינים שיהיה כאן טוב יותר כשלתושבי השכונות יהיה ייצוג. מרגש לראות שתושבי השכונה לקחו אחריות והקימו ועד בקונצנזוס רחב כזה שיפעל לשיפור איכות החיים בעיר. אנחנו מאחלים לועד בהצלחה ומבטיחים לסייע גם בהמשך הדרך”.

מאת: אירית מרק

תגובות