חברי היקר שלמה / מאת יואב חביב

כמה כייף לאהוב ולהתרגש… במקום לעסוק בבעיות בריאותיות. וזה בדיוק מה שקרה לי אמש. האירוע : הרמת כוסית לחג מבית היוצר של הדר לביא. והפריים המרגש שייך כל כולו למורי ורבי שלמה ענבר היום… אז עדיין שלמה בכר. רק הקשישים שביננו זוכרים בוודאי את המעבר הישיר מהיסודי לתיכון לאחר סיום שמונה שנות לימוד. שיעור ראשון בתיכון שנחשב אז לתיכון הטוב ביותר בארץ יחד עם בויאר הירושלמי. בשמו המלא דאז : בית החינוך ע”ש ברל כצנלסון…אך בפינו… ” כצה “.
ולכיתה צועד בבטחה גבר תמיר. צעיר וייפה תואר. שלום….. שמי שלמה בכר ( כאמור ענבר דהיום ) ואני אהיה גם המחנך שלכם ובמקביל אלמד אתכם מתמטיקה. וכך זכיתי לשנתיים רצופות… חמישית ושישית… במחנך שגדלתי עליו תרתי משמע או כמאמר הסלוגן הנוכחי : מורה ומחנך לחיים. שלמה היקר אתה מלח הארץ והמושבה. זכיתי. זכיתי בענק. מורה ומחנך בחסד עליון.
איש ערכי. נעים הליכות. מוכשר ברמות על. מגונן ותומך. מסייע ומעצים. מאזן לנו קמעה את ” חרדת הקודש ” ששרתה עלינו מדמותו של מנהלנו הנערץ גדליהו לחמן המיתולוגי תהא מנוחתו עדן. אני כבר בן 73… אך אתה המורה המדהים… תחליט באם לחשוף את גילך או חברותיי וחבריי… ייעשו את החשבון בגפם. ואני חוזר לאמש : והיום ממרום גילי המופלג כבר מותר לי לאמר : חברי היקר שלמה. אני לא יודע מה איתך : המפגש…כמו גם התמונה המשותפת והמרגשת…עשתה לי את כל העת האחרונה… וחרף העובדה שחלפו שישים שנה בקרוב…אני לא מאתר את המילים שיביעו את תודתי העמוקה על שזכיתי במחנך ענקקקק בשנתי הראשונות בכצה.
אני לא משרבב לעולם פוליטיקה בטוריי. לא מוניציפלית ולא ארצית… ולא אחרוג מכך גם הפעם. אנחנו בפיתחה של שנה חדשה שתהיה גם שנת הבחירות במושבה. אני מאחל להדר… כמו ליתר המועמדות והמועמדים הצלחה…ולצידה שטוחה בקשתי ממעמדי כזקן השבט : אנא הקפידו על קמפיינים הוגנים. נקיים. שפה נקייה. בחזקת שבח מוצרייך אך אל תשמיץ מתחרייך. אהבת חינם שתחליף את שנאת החינם.
זכרו : יש לנו מושבה אחת יחידה ואהובה. התחנכנו כאן. גם ילדינו. גם נכדינו. עשינו כאן ביחד דברים מופלאים ונצטרך להמשיך גם יחד וביתר שאת…גם למחרת הבחירות. מניסיוני הרב בניהול מאות קמפיינים… ארס. רעל. שטנה. יד אכזרית על המקלדת במהלך הבחירות יותירו צלקות. שסעים. קרעים… שלא במהרה יימחו ואף אחד מאיתנו לא חפץ בזאת.
כפר סבא. כפר סבא. כפר סבא. שנה טובה ומבורכת. שנה מאושרת ובריאה. ואתן ואתם חברות וחברים שלי זיכרו תמיד: רק אהבת חינם תנצח. הרבה אהבת חינם. שלכן ושלכם. יואב.
ייתכן שזו תמונה של ‏‏‏‏2‏ אנשים‏, ‏אנשים עומדים‏‏ ו‏טקסט שאומר '‏כפר סבא מתקדמת בראשות הדר לביא כפר סבע תקדי אשות הז כפר סבא מתקדמת בראשות הדר לביא כפר 1 מתקד בראשותהד סבא ×“×ž× ידר לביא כפר מתי בראשו כפר ס מתקד בראשות הדר‏'‏‏

תגובות

תגובות