העירייה תפעיל תכנית עירונית חדשה וייחודית בארץ המציעה דיור למורים וגננות במחיר מופחת ב-30 עד 40 אחוז ממחיר השוק

כחלק מהמאבק במצוקת כוח האדם במערכת החינוך, עיריית הרצליה תפעיל תכנית עירונית חדשה וייחודית בארץ המציעה דיור למורים וגננות במחיר מופחת.

התכנית מיועדת למורים וגננות צעירים, בתחילת דרכם, שכן מדובר בדירות שותפים בהן כל איש חינוך יקבל חדר להשכרה בדמי שכירות מוזלים ב-30 עד 40 אחוז ממחיר השוק.

בשלב ראשון, העירייה תספק 22 חדרים מוזלים בחמש דירות שותפים שבבעלות העירייה, ובכך תיתן מענה ל-22 מורים וגננות. במקביל, העירייה פועלת להגדיל את היצע הדירות.

על פי ההסכם, תקופת השכירות תהיה עד 3 שנים, עם אפשרות יציאה לשני הצדדים במקרה של הפסקת עבודה או הפרת הסכם השכירות על ידי השוכר.

תכנית זו היא חלק משורה של פעולות ויוזמות שעיריית הרצליה קדמה במהלך החופש הגדול על מנת לטפל במצוקת כוח האדם במערכת החינוך.

בין היוזמות שהעירייה ביצעה: קמפיין פרסום המקדם את המורים בהרצליה ומעודד אנשי חינוך לבוא וללמד בעיר; החזרת מורים פנסיונרים חזרה אל מערכת החינוך; גיוס סטודנטים מפרויקט פר”ח לבתי ספר; תגבור מורים מתקציב עירוני; שדרוג סביבת העבודה של המורים; הענקת מלגות לימודים להסבת אקדמאים לתחום ההוראה, בשיתוף עם סמינר לוינסקי.

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, אמר: “מצוקת המורים והגננות הינה בעיה לאומית המסכנת את עתידה של מדינת ישראל, וכרשות מקומית אנו מחויבים לייצר פתרונות יצירתיים ופורצי דרך להתמודדות עם האתגר. הרשות הפעילה השנה יוזמות עירוניות רבות לשנת הלימודים הנוכחית כדי להתמודד עם המחסור במערכת החינוך. עיריית הרצליה חרתה על דגלה את קידום תחום החינוך ומתחייבת לעשות ככל הניתן על מנת לשמור על מערכת חינוך גבוהה ואיכותית בעיר. אני קורא למדינה להתעשת ולפעול במהירות לטיפול בבעיה הקשה שנקלענו אליה “

מנכ”ל העירייה, עו”ד אהוד לזר, אמר: “עיריית הרצליה רואה לנגד עיניה את עתיד ילדיה ועושה ככל שניתן להוביל בחינוך ובערכים. במהלך החודשים האחרונים קיימנו פורומים בהשתתפות מנהלי העירייה, נציגי אגף החינוך, נציגי השלטון המקומי, נציגי הנהגת ההורים העירונית ומנהלי בתי הספר והגנים, על מנת להציע רעיונות אופרטיביים לטיפול במשבר החינוך בישראל. יחד, מצאנו פתרונות ייחודיים שאפשרו לנו לפתוח את שנת הלימודים כסדרה. אני מודה לכל הנוגעים בדבר על עבודתם המסורה והמקצועית.”

תגובות

תגובות