“מלכת הרומן ההיסטורי הישראלי – שרה אהרוני” : ערב השקה מרשים לספר “עד שאיינשטיין בא”

קהל של 250 איש אוהבי ספר ומעריצים מילא את אולם אשכול פיס בערב ההשקה  לספרה החדש של הסופרת הכפר סבאית שרה אהרוני, “עד שאיינשטיין בא”.

בין הנוכחים באירוע שנערך ביום א’ היו ראש העיר, רפי סער, ורעייתו מיטל, סגן ראש העיר, אורן כהן, דמויות מפתח מן העיר, ראשי ארגוני ההתנדבות ומתנדבים, ויו”ר אגודת הסופרים העברים בישראל, צביקה ניר.

שרה אהרוני

המרצה לספרות, שרה אוסטרוב, ניתחה את ספרה והגדירה חד משמעית את הסופרת שרה אהרוני כמלכת הרומן ההיסטורי הישראלי.

הערב התנהל בהנחייתה של שרה אהרוני והחל בקטע הומוריסטי מבריק שלה עם אלברט איינשטיין.

 

שבחים לסופרת

ראש העיר רפי סער חלק שבחים לשרה והביע את גאוותו על הצלחתה הגדולה בארץ ובעולם. ספרה הקודם “אהבתה של גברת רוטשילד” תורגם לספרדית ולאנגלית והיה ברשימת רבי המכר של אמזון במשך שלוש שנים (!)

יו”ר אגודת הסופרים הרעיף מחמאות על הסופרת. 

 

מפעל החיים הספרותי

הסופרת מיכל זהבי הציגה באמצעות מצגת את מפעל החיים הספרותי של שרה – 16 ספרים על ישראל שכתבה עם בעלה מאיר – הפרויקט התיעודי הגדול בישראל, שישה ספרי ילדים, וחמישה רומנים היסטוריים שכולם הפכו לרבי מכר.

שרה אהרוני זכתה בשלושה פרסי ספר הזהב ושלושה פרסי ספר הפלטינה – הישג שזכו בו סופרים מעטים מאוד בישראל. כן זכתה בפרס סטימצקי על הישגים יוצאי דופן. ספרה “אהבתה של גברת רוטשילד” היה מהספרים המבוקשים ביותר בספריות בארץ.

ברשימת רבי המכר של סטימצקי

בתוך שבועיים מהוצאתו לאור של הספר “עד שאיינשטיין בא” – זינק לרשימת רבי המכר של סטימצקי, הישג שסופרים רבים היו משתוקקים אליו.

הזמרת רחלי וולשטיין הנעימה בקולה המיוחד, ואף הלחינה ושרה את השיר שכתבה שרה על אלברט איינשטיין. 

צמד הרקדנים יוסף וטניה מביה”ס לריקודים סלוניים ארתור מארי ברעננה – הפתיע והלהיב את הקהל בשחזור ריקוד הוואלס של אלברט איינשטיין.

בריאיון שנערך במהלך האירוע ע”י עורך הספר, עמיחי שלו, התוודתה הסופרת שגם היום, לאחר הוצאת הספר לאור, ממשיך איינשטיין ללוותה ולהעסיק את מחשבותיה.

תגובות למכביר הגיעו לסופרת על הערב הספרותי המרתק שלא היה כמוהו זה שנים. אביחי קמחי, ששימש סגן יו”ר אגודת הסופרים, קבע כי זהו אירוע הספרות והתרבות הטוב ביותר לשנת 2022.

 

תגובות