חט”ב אלון ציינה 80 שנה לפרוץ מרד גטו לחווא בטקס מרגש בהשתתפות סגן שגריר בלארוס

באשכול הפיס בכפר סבא התקיים טקס מרגש לציון 80 שנה לפרוץ מרד גטו לחווא, אשר התרחש בלילה שבין ה 2 ל 3 לספטמבר 1942 ונחשב למרד הראשון בנאצים.

הקשר האישי עם שורדי קהילת לחווא נוצר בזכות בתו של אחד השורדים, שילדיה למדו בחטיבת “בן-צבי” שהתאחדה עם חטיבת “אלון”. החיבור המעצים בין משפחות השורדים והחטיבה הוביל למסורת של התכנסות שנתית של משפחות הניצולים ותלמידי חטיבת אלון. השנה אנו מציינים 80 שנה לפרוץ המרד בגטו, ואת הטקס המרגש כיבדו בנוכחותם סגן שגריר בלארוס, מר סטניסלב ונצל, מנהלת אגף החינוך, הגב’ אוסנת חכמון ומנהלת המחלקה לחינוך על יסודי הגב’ הדס שרעבי.

הטקס שהובילו צוות ותלמידי שכבת ט’ כלל תוכנית אומנותית מרגשת עד דמעות ובמסגרתו התייחדו צוות החטיבה ותלמידיה עם המשפחות אשר נציגיהן הדליקו 6 נרות לזכר הנספים מקהילת לחווא, לונינץ, לנין, מיקשביץ, סינקביץ’ וקוז’אן הורודוק.

גטו

מנהלת החטיבה,  לבנה נוידרפר, הצדיעה בגאון לאלו שגילו אומץ ועוז רוח בכך שתכננו והוציאו אל הפועל מרד כנגד הצורר הנאצי וציינה: “חט”ב בן צבי לשעבר וחטיבת אלון לקחו על עצמן כחלק מחובת הזיכרון את האחריות לזכור, ללמוד ולהנציח את המורשת של קהילת לחווא כפי שבאה לידי ביטוי בחזון בית הספר. אנו מחויבים לטיפוח תודעת הדמוקרטיה והשייכות לעם היהודי לארצו ולמורשתו ולעשייה למען העתיד העם והמדינה. כאן בחטיבת אלון ובמקום זה נוצרה המשפחתיות והקהילתיות שנמשכת זה שנים. מורשת קהילת לחווא, הטקס המסורתי, כאמרו והגדת לבנך. תלמידי ט’ למדו והכירו את גבורתם של יהודי הקהילה, כתבו מכתבים בהם הביעו את הערכתם לגבורתם ואומץ ליבם. עלינו כמחנכים ועליכם כתלמידים מוטלת האחריות והמחויבות שלנו להמשיך לבנות את הזיכרון של השואה בכלל, וכאן בחטיבת אלון את מורשת קהילת לחווא בפרט, אך גם להיבנות מתוכו לעולם המחויב לערכי האדם ולאנושות. חלצו את הלקח לעולם טוב יותר של מנהיגות ליצירה ורוח, לחיים ולקדמה לדורות הבאים. נזכור ולא נשכח את הניצולים החיים בנינו עלינו להוקירם ולדאוג לכבדם”.

הודות לתושייה הרבה שהפגינו ניצלו מאות יהודים מהשמדה. סיפורה של קהילת לחווא, הפך סמל להתקוממות יהודית, סמל הרצון לחיים ותקווה לישועה שתבוא.

תגובות